۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۲۷۰۴ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ دسته: حمل و نقل
۱

ترکیه قصد دارد با سرمایه‌گذاری حدود ۷۸۰ میلیون یورویی، قطار برقی سریع‌السیر مرسین-آدانا-غازی‌آنتپ را با سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت راه‌اندازی نماید. راه‌اندازی این پروژه به توسعه شبکه ریلی و کاهش مصرف سوخت در ترکیه کمک می‌کند و قرار است منابع آن با کمک بریتانیا تامین شود.

به گزارش مسیر اقتصاد ترکیه مصمم است با دریافت یک وام ۷۸۱ میلیون یوریی راه‌اندازی قطار برقی با سرعت تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در دستورکار قرار دهد. با این اقدام، زمان سفر از بندر خشک غازی‌آنتپ به مرسین، به عنوان دومین بندر بزرگ تجاری ترکیه که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد چهار ساعت کاهش می‌یابد.

راه اندازی قطار برقی مرسین-غازی‌آنتپ ترکیه با همکاری بریتانیا

در حال حاضر شبکه راه آهن ترکیه، متکی به لوکوموتیوهای دیزلی است اما با اجرای پروژه‌ای که در حال اجراست، قطارهای برقی سریع السیر جایگزین خواهد شد. مرسین، آدانا و غازی‌آنتپ از جمله شهرهای مهم صنعتی و دارای پیشینه غنی فرهنگی و تاریخی ترکیه هستند که با تکمیل پروژه توسعه راه آهن، شاهد کاهش هزینه‌های حمل و نقل و زمان سفر بین این شهرها و ایجاد یک سیستم ریلی پایدار خواهد بود. همچنین با اجرای این طرح در کاهش مصرف سوخت نیز برای ترکیه مزایای زیادی درپی خواهد داشت.

این وام ۶۸۰ میلیون پوندی، که صرف تکمیل راه‌آهن پرسرعت به طول ۲۸۶ کیلومتر خواهد شد، از طرف بریتانیا تامین می‌شود و انتظار می‌رود فرصت‌های جدید صادرات چند میلیون پوندی را برای بخش‌های زیرساختی، مهندسی و مدیریت پروژه بریتانیا ایجاد کند. این نوع وام‌ها از سوی آژانس تامین مالی صادرات بریتانیا UKEF تامین می‌شود و شرط دریافت آن، استفاده از تامین‌کنندگان بریتانیایی است.

منبع: سایت مهندسی جدید شهری

انتهای پیام/ حمل و نقل

  1. مسئولین ..بی خیال و بی مسئولیت..و دولت پول دوست ..خجالت بکشید ...ترکیه بدون گاز و نفت و معادن طلا...داره ب بهشت تبدیل میشه...و روز ب روز ترقی می‌کنه..چون دزدی ندارن....ایران پر از نفت و گاز و طلا....ب جهنم و فقر و فساد و کشور داره نابود میشه..چون غرق در دزدی است.....خدا دزدان و حق الناس خور ها را ب تیر غیب گرفتار می‌کند .ایشالله

    ۱۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.