۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۱۸۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ دسته: حمل و نقل
۰

چین با افزایش سرمایه‌گذاری در راه آهن، به سرعت در حال توسعه خطوط ریلی است. میزان سرمایه‌گذاری این کشور در بخش راه آهن در ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۳ به میزان ۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته و به ۳۷۱ میلیارد یوآن معادل حدود ۵۲ میلیارد دلار رسیده است. چین همچنان مصمم به افزایش ظرفیت و سرعت عبور قطار از شبکه راه آهن است.

به گزارش مسیر اقتصاد، آمارهای منتشر شده از سوی شرکت دولتی راه آهن چین نشان می‌دهد طی هفت ماه اول سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت این کشور در بخش توسعه خطوط ریلی به  ۳۷۱.۳ میلیارد یوان (حدود ۵۱.۹ میلیارد دلار آمریکا) رسیده که ۷ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

رونق تجارت با تکمیل پروژه‌های نوسازی و توسعه‌ای راه آهن

تکمیل پروژه‌های نوسازی و توسعه‌ای شبکه راه آهن چین، باعث تسهیل سفر مسافران و افزایش حمل و نقل کالا و همچنین رونق تجارت به ویژه در غرب این کشور شده است. یکی از این پروژه‌ها، توسعه راه آهن شینینگ-گلمود است که با افزایش ظرفیت و سرعت عبور قطار از این خط آهن تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، موجب کوتاه‌تر شدن و تسهیل سفر مسافران آن شد. همچنین در پروژه توسعه خط آهن لانژو-شینینگ نیز سرعت قطارها به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید و زمان سفر بین دو شهر لانژو، مرکز استان گانسو و شینینگ، مرکز استان چینگهای، حدود ۶۰ دقیقه کاهش یافت. توسعه و ارتقا خطوط ریلی چین همچنان ادامه دارد و چندین پروژه دیگر در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش ۱۴ درصدی حرکت قطارها نسبت به سال ۲۰۱۹

آمارهای منتشر شده از سوی شرکت دولتی راه آهن چین نشان می‌دهد، روزانه ۱۰ هزار و ۱۶۰ قطار در شبکه راه آهن این کشور سفر می‌کند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹  یعنی دوران کرونا، بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است. در مجموع در یک ماه گذشته ۴۰۶ میلیون نفر در چین سفر ریلی داشته‌اند.

پینوشت:

خبرگزاری شین هوآ

انتهای پیام/حمل و نقل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.