۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۰۶ ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ دسته: پول و بانک
۰

پیشنهاد می شود دولت به عنوان اقدامی عملی و مهم در اقتصاد مقاومتی به منظور ایجاد شفافیت اطلاعاتی در نظام بانکی، پیگیری راه اندازی و آغاز به کار هرچه سریعتر این سامانه ها را دستور کار خود قرار دهد.

مسیر اقتصاد/ در نظام بانکی کشور فقدان شفافیت باعث شده که بانک مرکزی نتواند نظارت و مدیریت منسجمی بر بانکها داشته باشد. اوایل تیرماه سال ۹۳ شورای پول و اعتبار بخشنامه شفافیت بانک‌ها را منتشر کرد اما هنوز بانک‌ها در قالب آن بخشنامه گزارش‌های خود را منتشر نکرده‌ و اطلاعات خود را به صورت شفاف ارائه نداده اند.

همچنین در آذرماه ۹۳ طبق مصوبه ای بنا شد تا ۹ سامانه بانکی برای ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه های مختلف بانکی راه بیفتد که هنوز وضعیت آن مشخص نیست.

بنابراین پیشنهاد می شود دولت به عنوان اقدامی عملی و مهم در اقتصاد مقاومتی به منظور ایجاد شفافیت اطلاعاتی در نظام بانکی، پیگیری راه اندازی و آغاز به کار هرچه سریعتر این سامانه ها را دستور کار خود قرار دهد.

اقدام پیشنهادی، در جهت تحقق ماده ۱۹ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده که عبارت است از: شفاف سازی اقتصاد و سالم سازی آن و جلوگیری از اقدمات، فعالیت ها و زمینه های فسادزا در حوزه های پولی، تجاری، ارزی و …



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.