۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۰۳۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ دسته: مالیات
۰

وزیر اقتصاد یونان با اشاره به عقب‌ماندگی‌های این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مبارزه با فرار مالیاتی را اولویت اصلی دولت برای جبران گذشته خواند و چشم‌انداز کاهش نرخ برخی مالیات‌ها نظیر مالیات بر ارزش افزوده را در مبارزه جدی‌تر با فرار مالیاتی ارزیابی کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت جدید یونان با رویکردی متفاوت بر سر کار آمده است و مبارزه با فرار مالیاتی را به عنوان یکی از مهمترین اهداف خود قرار داده است. در این راستا کوستیس هاتزیداکیس وزیر جدید اقتصاد ملی و دارایی در مراسم تحویل وزارتخانه بر مبارزه با فرار مالیاتی تاکید کرد و گفت که این نوعی بی عدالتی اجتماعی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

امکان کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده با مبارزه جدی‌تر با فرار مالیاتی در یونان

هاتزیداکیس با برشمردن اهداف خود گفت که دولت به کاهش نرخ مالیات (به خصوص مالیات بر ارزش افزوده) اعتقاد دارد و «مبارزه با فرار مالیاتی این امکان را به دولت می‌دهد که برخی مالیات‌ها را کاهش دهد.» وزیر جدید اقتصاد ملی و دارایی یونان تاکید کرد: «مقابله با اقتصاد خاکستری به نفع همه شهروندان و مشاغلی است که به قوانین ملی احترام می‌گذارند.

اظهارات مشابهی توسط نخست وزیر یونان در دوره پیش از انتخابات بیان شد و به طور غیرمستقیم مبارزه با فرار مالیاتی را با چشم‌انداز نهایی کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده مرتبط دانست. اما در این بین تاخیر در اتصال صندوق‌های فروشگاهی به پایانه‌های تراکنش و سازمان امور مالیاتی داده شده است.

هاتزیداکیس گفت که ابزارهای دیجیتال مدرن به مقابله با فرار مالیاتی کمک خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود اصلاحات مرتبط با تامین مالی صندوق بازیابی انجام شود.

سایر برنامه‌های یونان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها از اروپا

هاتزیداکیس، «تزار اقتصاد» جدید در وزارتخانه اقتصاد، با مسئولیت‌های گسترده‌ای که شامل سرمایه‌گذاری‌های عمومی و ابزارهای توسعه مرتبط نیز می‌شود، درباره مسیر روشنی که کشور انتخاب می‌کند، صحبت کرد: «مسیر جدید، مسیر راه‌حل‌های مدرن، اصلاحات اروپایی و عقل سلیم است.»

وی در این زمینه علاوه بر مبارزه با فرار مالیاتی و کاهش مالیات اهداف دیگری دارد. کاهش شکافی که یونان را از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در رشد جدا می کند، تعدیل مدل تولید کشور، رفع ضعف‌ها و اعوجاج‌های ساختاری دهه‌های گذشته؛ تقویت نظام بانکی و روابط اعتماد بین بانک‌ها از یک سو و بنگاه‌ها و خانوارها از سوی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر جدید یونان است.

منبع: روزنامه صبحگاهی یونان

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.