۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۸۲۱۲ ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰ دسته: تولید
۰

دولت فیلیپین بر اساس یک برنامه ملی پنج ساله توسعه گردشگری، قصد دارد حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت را در این کشور توسعه بخشیده و به قطب گردشگری این حوزه در جنوب شرق آسیا تبدیل شود. توسعه زیرساخت‌های گردشگری، افزایش خطوط ارتباطی، بهره‌گیری از فناوری ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرآیندها و تربیت نیروی انسانی متخصص، بخشی از برنامه این کشور برای رونق گردشگری سلامت است.

به گزارش مسیر اقتصاد وزارت گردشگری فیلیپین با انعقاد قرارداد توسعه گردشگری سلامت با یک شرکت پیشرو در زمینه صنعت پزشکی مستقر در دبی، قصد دارد به قطب گردشگری سلامت در جنوب شرق آسیا تبدیل شود. در نخستین اقدام، گردهمایی بین‌المللی سلامت و تندرستی با حضور متخصصان حوزه سلامت و فعالان عرصه گردشگری، ماه گذشته در دوسلدورف آلمان برگزار شد.

با توجه به پایین بودن هزینه‌های درمان در فیلیپین در مقایسه با کشورهای غربی و برخی کشورهای آسیایی و همچنین تسلط بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی، مقامات دولت فیلیپین پیش بینی می‌کنند، با تکیه بر امکانات موجود و تدوین یک برنامه منسجم به کمک مشاوران خارجی، می‌توان به زودی شاهد شکوفایی گردشگری سلامت در این کشور بود.

ظرفیت‌های فیلیپین، برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت

توسعه زیرساخت‌های گردشگری، افزایش خطوط ارتباطی و بهره‌گیری از فناوری ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرآیندها، آموزش ۱۰۰ هزار نیروی انسانی، در کنار دسترسی آسان به امکانات گردشگری پزشکی در ۷۰۰۰ جزیره این کشور، چشم انداز فیلیپین برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت است.

«کریستین گارسیا فرانسسکو» وزیر گردشگری فیلیپین با اعلام این خبر، افزود: «فیلیپین از امکانات خوبی در رابطه با ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی به گردشگران سلامت برخوردار است. به همین دلیل، باید با تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مناسب، شرایط جذب گردشگران این حوزه را فراهم کنیم.

در میان مراکز متعدد بهداشتی و درمانی فیلیپین، ۲۳ مرکز توسط انجمن بین المللی کیفیت در مراقبت های بهداشتی (ISQua) معتبر شناخته شده است و ۶۳ بیمارستان خصوصی نیز در نزدیکی چهار فرودگاه بین‌المللی این کشور واقع شده که دسترسی آسان و اطمینان خاطر را برای گردشگران سلامت فراهم می‌کند.

ارائه خدمات ماساژ درمانی فیلیپینی یا همان hilot در تفرجگاه‌ها و بهره‌برداری از جزیره گردشگری بوراکای، بخشی دیگر از برنامه دولت فیلیپین برای تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت است.

منبع: سایت وزارت گردشگری فیلیپین

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.