۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۵۰۴۷۴ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰ دسته: تولید
۰

بازار ماشین سازی هند که بخش مهمی از بازار ماشین آلات آسیا و اقیانوسیه را شامل می‌شود با سرعت در حال رشد است. این کشور جایگاه مناسبی را در تولید انواع ماشین آلات از جمله ماشین‌های مورد نیاز ساخت و ساز، کشاورزی، معدنی و بهداشتی و درمانی به دست آورده است و تلاش می‌کند تا سال ۲۰۲۸ به یکی از کشورهای صادرکننده این محصولات تبدیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد هند با شتاب قابل ملاحظه‌ای به سمت فتح بازارهای ماشین سازی در حرکت است و طی سال‌های اخیر پیشرفت روزافزونی را نیز تجربه کرده است. دولت هند سرمایه‌گذاری زیادی را برای توسعه زیرساخت‌ها انجام داده که بخشی مهمی از آن به تولید انواع ماشین آلات، اتوماسیون و دیجیتالی شدن بخش تولید اختصاص یافته است.

سرعت هند در مسیر صنعتی شدن به‌ویژه تولید انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، معدنی و مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی، زمینه صادرات این محصولات به بازارهای جهانی از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا و آفریقا را فراهم آورده و این کشور را به یکی از صادرکننده‌های اصلی ماشین آلات بدل کرده است.

تولید انواع ماشین آلات در صنایع هند

عمده ماشین آلات ساختمانی هند شامل بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر، گریدر و کمپکتور است که دولت را مجاب به ساخت شهرهای هوشمند برای عموم شهروندان کرده است. ماشین آلات تولیدی بیشتر شامل ابزارآلات، تجهیزات حمل مواد، ماشین آلات بسته‌بندی و ماشین آلات نساجی و ماشین آلات معدنی اعم از سنگ شکن، غربالگر، مته و نوار نقاله است.

انتظار می‌رود بازار ماشین سازی هند بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار شود و صنعت ماشین سازی این کشور را به یکی از مهمترین و بزرگترین صنایع هند تبدیل کند.

اگرچه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بخش عمده‌ای از کسب و کارها بر تولید صنایع این کشور تاثیرات منفی زیادی داشت، اما با سپری شدن این دوران، هند دوباره در مسیر رونق تولید ماشین آلات قرار گرفته است. هرچند که تلاش می‌کند تولید انواع ماشین آلات را رونق ببخشد اما در حال حاضر در تولید ماشین آلات مربوط به ساخت و ساز از همه جلوتر است.

بازار تولید ماشین آلات در هند بسیار رقابتی است. تعداد زیادی از تولیدکنندگان برای کسب سهم بیشتری از بازار همواره با یکدیگر در زمینه‌های مختلف اعم از قیمت، کیفیت و ارایه طیف وسیع‌تری از انواع محصولات رقابت می‌کنند.

محرک‌های رونق صنایع تولید ماشین سازی هند چیست؟

عوامل اصلی رشد بازار ماشین سازی در هند شامل تقاضای فزاینده صنایع ساختمانی و خودروسازی، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و ارایه طرح‌های مبتکرانه از سوی دولت برای جذب سرمایه و ایجاد اهرم‌های تشویقی مانند «ساخت هند» و «هند مهارتی» است.

صنعت ساختمان یکی از پرتقاضاترین صنایع ماشین سازی در هند است که انتظار می‌رود این بخش با توجه به افزایش تمایل به شهرنشینی و توسعه فعالیت‌های زیربنایی با شتاب قابل ملاحظه‌ای به رشد خود ادامه دهد. صنعت خودروسازی نیز یکی دیگر از بازارهای آینده این کشور است که در کنار تولید انواع دیگر ماشین آلات به سوی توسعه بیشتر صنایع هند سوق داده می‌شود.

منبع: موسسه تحقیقاتی ۶W هند

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.