۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۶۳۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

سید سجاد پادام مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تاکید بر ضرورت افزایش حقوق کارگران متناسب با شرایط تورمی کشور، گفت: افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق کارگران در ابتدای سال ۱۴۰۱، به کاهش آمار اشتغال منجر نشد و بر اساس آمارها تعداد بیمه پردازان با ۶۰۰ هزار نفر افزایش به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور را کارگران و خانواده‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند و از این جهت می‌توان گفت که نقش تأثیرگذاری در تولید و اقتصاد کشور دارند، از این رو توجه به معاش و هزینه‌های زندگی کارگران امری ضروری و حائز اهمیت است. در این راستا سید سجاد پادام مدیرکل دفتر بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد کارگران اواخر سال گذشته تحلیل‌های زیادی به همراه داشت و برخی حتی از تعدیل میلیونی کارگران خبر می‌دادند، اما آمار بیمه‌شدگان رسمی تامین اجتماعی این تحلیل‌ها را تایید نمی‌کند.

رشد اشتغال کارگران باوجود افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد

وی ادامه داد: در مهر ۱۴۰۰ حدود ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه پرداز در کشور وجود داشت، اما مهر ۱۴۰۱ تعداد بیمه پردازان رسمی کشور نه تنها کاهش نیافت بلکه با ۶۰۰ هزار نفر افزایش به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید. بنابراین واقعیت میدان نشان می‌دهد که پیش بینی منتقدان افزایش دستمزد کارگران متناسب با شرایط تورمی کشور، اشتباه از آب درآمد.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر این از نقش برجسته افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران در همراه نشدن کارگران با اغتشاشات نمی‌توان غفلت کرد. در ناآرامی‌های اخیر نیز جامعه شریف کارگری با وجود محرومیت‌های بسیار حضور نداشت و همه این موارد از اثرات افزایش حقوق و دستمزد نیروی کار است. کارگران گروهی بودند که ارتش سایبری دشمن در نهان و آشکار برای به خیابان آوردنشان برنامه‌ریزی کرده بود. بنابراین این افزایش نه تنها ضرر اقتصادی نداشت که آورده امنیتی-اجتماعی نیز به همراه داشت.

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.