۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۰۹۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ دسته: انرژی
۰

غلامرضا شرفی، عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه تغییر قیمت قبض گاز در سال گذشته بدون مصوبه و مجوز مجلس صورت گرفته بود، گفت: در سال جدید افزایش قیمتی در حامل های انرژی نداریم و در صورت افزایش، الگو هایی برای افزایش هزینه پرمصرف ها پیشنهاد داده ایم. همچنین در جلسات کمیسیون انرژی با مسئولین مربوطه، درصدد هستیم تا از تغییر قیمت هایی که بدون مصوبه مجلس است، جلوگیری کنیم.

غلامرضا شرفی، نماینده استان خوزستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد ضمن تشریح جزئیات مباحث مربوط به حامل های انرژی در بودجه سال ۹۶، به اولویت بررسی کارت سوخت پس از بودجه ۹۶ در سال آینده اشاره کرد.

این نماینده مجلس، مباحث مربوط به انرژی در بودجه سال ۹۶ را در حال بررسی دانست و افزود: قیمت های حامل های انرژی در سال جدید تغییری نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تک نرخی شدن گاز بخش خانگی در سال گذشته و وضعیت آن در سال جدید، گفت: قبوض آب، برق و گاز بخش خانگی در سال جدید بدون تغییر خواهند ماند و در مورد مساله ای که در سال گذشته رخ داد، در صدد هستیم با هماهنگی با مسئولان مربوطه از به وجود آمدن چنین مسائلی که خارج از قوانین مصوب مجلس در بودجه ۹۵ رخ داده بود، جلوگیری شود.

شرفی، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که اگر افزایش قیمتی هم قرار است که اعمال شود، متوجه پرمصرف ها باشد و تغییری در هزینه کم مصرف ها ایجاد نشود. در حالی که در سال گذشته، با تک نرخی کردن قیمت گاز و حذف قیمت پلکانی، هزینه بیشتری به کم مصرف ها تحمیل شد و پرمصرف ها تخفیف گرفتند.

وی با اشاره به اینکه الگو های مختلفی را برای قیمت گذاری پلکانی پیشنهاد داده ایم، گفت: بررسی این مباحث به ابتدای سال ۹۶ موکول خواهد شد. نتیجه کامل بررسی های مربوط به مباحث حامل های انرژی جهت جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه  در زمینه افزایش قیمت یا تغییر قیمت گذاری جلسات آتی کمیسیون مشخص خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به لزوم حفظ سامانه کارت سوخت، گفت: با توجه به اینکه مجلس درگیر بررسی برنامه ششم و همچنین بودجه در پایان سال است، بررسی کارت سوخت در صحن علنی مجلس پس از تصویب برنامه بودجه سال ۹۶ خواهد بود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.