۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۸۷۴۳ ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دولت کانادا در سال‌های اخیر اقدامات متعددی برای کاهش هزینه‌های زندگی اقشار کم درآمد در دستورکار قرار داده که اعطای کمک هزینه فرزندان به خانواده‌ها از سال ۲۰۱۶ میلادی، از جمله آن‌هاست. در سال مالی جاری دولت کانادا به ازای هر کودک زیر ۶ سال ۶۹۹۷ دلار و به ازای هر کودک ۶ تا ۱۷ سال ۵۹۰۰ دلار کمک هزینه به خانواده‌ها پرداخت می‌کند.

گزارش مسیر اقتصاد کارینا گلد، وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی کانادا اعلام کرد با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و برای کمک به خانواده‌ها، حداکثر مزایای سالانه کودکان افزایش می‌یابد. برای سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ خانواده‌هایی که سطح درآمد پایین‌تری دارند، می‌توانند تا ۶۹۹۷ دلار به ازای هر کودک زیر شش سال و ۵۹۰۳ دلار به ازای هر کودک ۶ تا ۱۷ ساله دریافت کنند.

کاهش تعداد کودکان فقیر با کمک هزینه کودکان در کانادا

کمک هزینه کودکان در کانادا از سال ۲۰۱۶ معرفی شد و یکی از اجزای اصلی طرح زندگی مقرون‌به‌صرفه دولت کاناداست. این کمک‌ها از ابتدای تصویب، نقش مهمی در کاهش تعداد کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند، داشته است و همچنان در تلاش‌های دولت کانادا برای کاهش ۵۰ درصدی فقر از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ نقش دارد. کمک هزینه کودکان کانادا از سال ۲۰۱۸ نمایه شده است. میزان کمک دریافتی بر اساس مجموع تعدیل‌شده درآمد خانواده است که در اظهارنامه مالیاتی سال قبل گزارش شده است.

کانادا پیشرفت‌هایی در مقرون‌به‌صرفه کردن زندگی ساکنانش داشته‌ است. مانند سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار در عرض ۵ سال برای ایجاد یک سیستم آموزش اولیه و مراقبت از کودکان با همکاری شرکای استانی، منطقه‌ای و بومی. در این طرح مراکز مراقبت از کودکان تا پایان سال ۲۰۲۲، پنجاه درصد کاهش هزینه داشتند و تا مارس ۲۰۲۶ این مقدار به ۱۰ دلار در روز خواهد رسید.

معافیت مالیاتی کمک هزینه کودکان

کمک هزینه کودک کانادا بر اساس درآمد، معاف از مالیات است و حمایت بیشتری را برای خانواده‌های کم درآمد تا متوسط دارای فرزند فراهم می‌کند. در مقایسه با سال ۲۰۱۵، مجموعا ۴۵۰ هزار کودک فقیر کمتر در سال ۲۰۱۹ و ۷۸۲ هزار کودک فقیر کمتر در سال ۲۰۲۰ در کانادا زندگی می‌کردند.

اگرچه کاهش فقر کودکان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ عمدتاً به مزایای موقت اضطراری کووید ۱۹ (از جمله پرداخت‌های اضافی که از طریق کمک هزینه کودکان کانادا انجام می‌شود) نسبت داده می‌شود، اما در کل نرخ فقر برای کودکان از سال ۲۰۱۵ در حال کاهش است.

منبع: canada

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.