۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۵۵۱۵ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۱

جمعه گذشته امارات به دنبال برنامه‌هایی که برای افزایش حجم اقتصاد خود دارد، توافقنامه دوجانبه تجارت آزاد با اندونزی امضا کرد. حجم مبادلات تجاری بین اندونزی و امارات در سال گذشته حدود چهار میلیارد دلار بوده‌است و انتظار می‌رود این توافقنامه لغو یا کاهش عوارض گمرکی بیشتر کالاها را فراهم کند. انعقاد توافقنامه تجارت دوجانبه از برنامه‌های ویژه امارت برای توسعه روابط با کشورهای خارجی است.

به گزارش مسیر اقتصاد جمعه گذشته اندونزی و امارات متحده عربی برای تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور، توافقنامه دوجانبه تجارت آزاد امضا کردند. این توافق حذف یا کاهش شدید تعرفه‌ها را برای اکثر کالاها ممکن می‌کند. توافقنامه مشارکت جامع اقتصادی که در «ابوظبی» امضا شد، امکان لغو یا کاهش شدید عوارض گمرکی بیشتر کالاهای مبادله شده بین دو کشور را فراهم می‌کند.

اندونزی هدف بعدی امارات برای انعقاد توافقنامه دوجانبه تجاری

وزارت بازرگانی اندونزی در اظهاراتی این توافقنامه را شامل فصولی در خصوص خدمات، سرمایه‌گذاری‌ها، حقوق مالکیت معنوی و به رسمیت شناختن متقابل یکدیگر دانست. مقامات اماراتی نیز تاکنون هیچ اظهار نظری نکرده‌اند اما مقرر شده‌است در فرصتی دیگر در روز جمعه، «عبدالله بن طوق» وزیر اقتصاد امارات متحده عربی، «ثانی الزیودی» وزیر تجارت خارجی و «ذوالکفل حسن» وزیر بازرگانی اندونزی یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنند. هنوز متن توافق منتشر نشده است و باید در پارلمان اندونزی تصویب شود که این مسئله ممکن است چند ماه طول بکشد.

امارات ضمن برنامه‌هایی که برای افزایش حجم اقتصاد خود به ۸۱۶ میلیارد دلار تا پایان دهه جاری دارد، روابط تجاری با اندونزی را تقویت‌کرده‌است و از جمله راه‌های تحقق این امر، امضای توافقنامه های دوجانبه تجارت آزاد است.

وزارت بازرگانی اندونزی اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری بین اندونزی و امارات در سال گذشته حدود چهار میلیارد دلار بوده‌است. بر اساس گزارش‌ها، عمده صادرات اندونزی به امارات، روغن پالم، جواهرات و فلزات گرانبها است؛ در حالی که بیشتر صادرات امارات به اندونزی، گاز مایع، روغن‌های غیرنفتی و آهن است.

وزیر اندونزی در این خصوص گفت: «این توافق فتح بابی برای ورود اندونزی به بازارهای امارات و سبب افزایش صادرات به مراکزی همچون منطقه خلیج فارس، خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا خواهد بود».

منبع: العربیه

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی

  1. و ایران کجاست هیچ کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.