۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۲۹۳۸ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ دسته: کشاورزی
۸

رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: چه از منظر هزینه‌های تولید و چه از منظر تحولات جهانی، افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا به بیش از ۲۰ هزار تومان برای جلوگیری از وابستگی بیشتر کشور به واردات دانه‌های روغنی الزامی است.

رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص تعیین قیمت دانه‌های روغنی کلزا برای سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اهمیت تولید و کشت دانه ی روغنی کلزا در کشور و از طرفی بالا بودن هزینه ‌های مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت دانه ی روغنی کلزا، نیاز است مجددا در قیمت خرید تضمینی کلزا  تجدید نظر صورت گیرد و خرید این دانه ی روغنی با افزایش قیمت همراه شود.

لزوم افزایش قیمت کلزا به بیش از ۲۰ هزار تومان

نوروزی در ادامه بیان داشت: مکاتباتی در مورد قیمت کم خرید تضمینی دانه کلزا با آقای دکتر رئیسی ریئس جمهور محترم و دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس صورت گرفته است و لزوم افزایش قیمت کلزا به بیش از ۲۰ هزار تومان مطرح شده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در بخش دانه های روغنی از جمله واردات گسترده، ضرورت بالاتر بردن قیمت خرید تضمینی دانه کلزا کاملا احساس می‌شود.

ضرورت افزایش قیمت کلزا، قبل از آغاز تحولات روسیه و اکراین

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به  تحولات اکراین و روسیه اظهار داشت: این دو کشور از تامین کنندگان غلات و دانه های روغنی در جهان هستند اما به علت درگیر میان این دو کشور، افزایش قیمت در محصولاتی  مانند دانه های روغنی و گندم، در بازار های جهانی رقم خورده است، لذا افزایش قیمت کلزا به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی کلزاکار ضروری است.

نوروزی در پایان افزود: بحث افزایش قیمت کلزا، قبل از آغاز تحولات اکراین و روسیه نیز در دستور کار قرار گرفته و مطرح شده بود اما متاسفانه تاکنون اقدامی برای افزایش قیمت از جانب دولت صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ کشاورزی

  1. دولت با این قیمت ۱۵ هزار تومان فقط از دلالهای وارد کننده حمایت میکنه .
    سال آینده کشاورزان کلزایی نخواهند کاشت .
    چون با این قیمتها براشون نمیصرفه .
    تعجب من از دولت اینه که چرا قیمت رو برای کشاورز داخلی افزایش نمیده اما با چندین برابر قیمت از دلالهای واردکننده میخره .

    ۰۴
    • قطعا این شیوه قیمت گذاری یعنی حمایت از دلالان و نه تولید کنندگان که همان کشاورزان هستند..جالبتر اینجاست که روغن را کیلیویی ۸۰ هزارتومان تصویب کردن و یک کیلو کلزا رو ۱۵ هزارتومان از کشاورز خریدند. و هنوز افزایش قیمت ندادن که این کاراها شگفتانه این دولت است..صدای کشاورز به کجا برسد.کامیان داران نیسیتم که اعتصاب کنیم، اگر این کشاورز نباشد آیا چرخ دولت میچرخد؟؟؟
      شک نکنید اگر افزایش قیمت به بالا ۲۰ هزار تومان تعیین نکنند تولیو داخلی ۹۰ درصد پایین میاد
      و این یعنی حمایت دولت بیکفایت از مافیاهای روغن ...

      ۰۷

    • ایران بهشت دلالان، دلال کیه؟ پسرآقای وزیر داماد آقای وزیر، اصل دلال خودشون هستن از اینا چه انتظاری میشه داشت😥

      ۰۰

  2. مابه عنوان کشاورزبه این قیمت گزاری معترض هستم .اگرقیمت روغن ۵برابرکردن
    پس چراقیمت کلزارروازکشاورزبااین تورم افسارگسیخته همان۱۵هزارتمن خریدند
    مگرخودشون اعلام نکردن قیمت جهانی اعلام کشاورزی بالارفته
    اگراینطورهست کلزارهای مرغوبی که ازماخریداری شده به قیمت ۱۵هزارتمن تقاضاداریم به همان نصبت روغن کشی درکارخانه ها بدست مردم شریف برسانید
    ویاحق قانونی ماپرداخت شود
    یاحق

    ۰۵
  3. لطفا وزیر و نمایندگان محترم به قیمت پایین کلزا رسیدگی کنند کشاورزان زحمتکش یکسال با این گرانی در گرما و سرما به امید محصولشان هستند.
    خدا بهتون خیر بده.

    ۰۴
  4. سلام من امسال کلزا کاشته بودم و با قیمت ۱۵ تومن دادیم به دولت ولی این قیمت اصلا به صرفه نیست و من دیگه پشت دستمو داغ میکنم اگه دوباره کلزا بکارم

    ۰۴
  5. سیاست را وارد ذات خداوند نکنید کلزا ۱۵ تمن آنوقت روغن مایع بوگندو ۸۰۰ گرمی اون هم تو صف وایسیم ۶۵ هزارتمن و تف به شرفتون و کلزا امسال که خریدید سال دیگه قیمت بال میزنید میگید ببین مردوم استقبال کردن چاه کن هميشه ته چاه است خدای ما هم بزرگه

    ۰۲
  6. آقایون مسؤل شما با این اقدام غیرمنطقی و عجیب و غریبتون در واقع سرمایه و امید و آرزوهای ما کشاورزان رو به آتش کشیدین امیدوارم بلایی به سرتون بیاد که نتونید مثل ما کمر راست کنید خدا لعنتتون کنه از بس به طلبکار امروز و فردا گفتیم از خجالت اب شدیم

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.