۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۸۵۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ دسته: دولت و حکمرانی، سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

قائم مقام رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: پروژه های مفیدی که دولت در برنامه سال ۹۵ آورده است هنوز شروع نشده اند و متاسفانه بیشتر دستگاههای اجرایی حاضر به جوابگویی در خصوص فعالیت های خودشان در خصوص اقتصاد مقاومتی نیستند.

به گزارش مسیر اقتصاد حجت الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) روز چهارشنبه (۱۳ بهمن) در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با تشریح عملکرد دولت یازدهم در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: ما دو نوع برنامه در دولت داریم که شامل برنامه های جاری دولت و برنامه خاص دولت می باشد، که ما در زمینه اقتصاد مقاومتی باید به ارزیابی برنامه های خاص دولت بپردازیم.

وی افزود: اولین اقدام خاص دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ توسط رئیس جمهوری به دکتر جهانگیری تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، بعد از یک سال از ابلاغ آن شورای اقتصاد مقاومتی تحت نظر دکتر جهانگیری شروع به کار کرد و سپس در سال ۹۳ دستگاههای اجرایی برنامه های اقتصاد مقاومتی خودشان جمع بندی کردند و به شورای اقتصادی ارائه نمودند.

قائم مقام رئیس انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب در اواسط سال ۹۴ در دیدار با هیئت دولت از اقدامات دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار نارضایتی کردند و سه ایراد اساسی  از اقدامات دولت گرفتند و فرمودند: بعضی از برنامه ها ضد اقتصاد مقاومتی است، بعضی برنامه های جاری است و بعضی ها هیچ ربطی به اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی گفت: در پایان سال ۹۴ دکتر جهانگیری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۲۳۰ پروژه و ۱۳ برنامه ملی را برای انجام اقداماتی در خصوص اقتصاد مقاومتی ابلاغ کردنند که مقرر شد ۱۲۱ پروژه سال ۹۵ به انجام برسد.

عبدالملکی در پایان با بیان نقاط قوت و ضعف برنامه های اقتصاد مقاومتی که توسط دولت یازدهم انجام شده است، گفت: پروژه های مفیدی که دولت در برنامه سال ۹۵ آورده است هنوز شروع نشده اند و متاسفانه بیشتر دستگاههای اجرایی حاضر به جوابگویی در خصوص فعالیت های خودشان در خصوص اقتصاد مقاومتی نیستند.

به گزارش شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی از دبیرخانه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، این همایش با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.