۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۷۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ دسته: پول و بانک، سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

مدیر عامل بانک رسالت در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: ما با مطالعه بر روی مدل جامعه خرد، کسب و کار خرد چند سال قبل به استقبال اقتصاد مقاومتی رفتیم.

به گزارش مسیر اقتصاد دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت روز پنجشنبه ( ۱۴ بهمن) در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با تبریک فرارسیدن دهه فجر گفت: تجربه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی سبب رشد، پرورده شدن و توانمند شدن مردم کشور شده است.

وی با اشاره به تاریخ بانک قرض الحسنه رسالت گفت: زمانی که پنج نفر بودیم و خواستیم این بانک را راه اندازی کنیم دوستان میگفتند کارهای بانکی آدم را جهنمی می کند.

حسین زاده گفت: بانک قرض الحسنه یعنی این که کار بانک صرفا قرض الحسنه است ولی باید بگوییم که بانک قرض الحسنه بانک سنتی ای نیست، کارآیی محدودی ندارد، به روز است و در کار آفرینی هم تاثیر دارد.

وی افزود: ما باید به سمتی برویم که در این زمبنه حرفی برای گفتن داشته باشیم و کاری کنیم که به مدل تبدیل، توسعه پذیر باشیم.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بانک رسالت، صرفا مبتنی بر قرض الحسنه است، خرد است یعنی مربوط به کار خرد و معیشت خانوار است و اجتماعی است یعنی این که سود محور نیست و شرعی است.

وی با بیان این که تاکنون ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار وام داده ایم، گفت: ۹۴ درصد سپرده های بانک زیر ده میلیون داریم و ۲۱۰۰ کانون قرض الحسنه اجتماعی تحت پوشش خود داریم.

حسین زاده افزود: در سال ۹۲ که کارت های شتاب تولید شد در تعداد و مبلغ تراکنش های الکترونیک از سال ۹۲ که رتبه ۳۵ به عنوان پایین ترین رتبه را داشتیم که در سال ۹۵ به رتبه ۱۲ ارتقاء پیدا کردیم.

وی با اشاره به این که برای کانونهای مردمی، اجتماعی توانسته ایم زیر ساخت های مناسبی را ایجاد کنیم، گفت: کانون قرض الحسنه با چندین میلیارد هزینه و چندین هزار ساعت کار توانست صسامانه همیاری قرض الحسنه را برای پوشش کانونهای مردمی ایجاد کند.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: آرمان ما مطابقت کامل سیستم بانکداری بانک قرض الحسنه رسالت با فتاوی مراجع تقلید شیعه و سنی است.

وی افزود: ما با مطالعه بر روی مدل جامعه خرد، کسب و کار خرد چند سال قبل به استقبال اقتصاد مقاومتی رفتیم.

حسین زاده با اشاره به پایلوت بودن استان کرمان در بحث اقتصاد مقاومتی با پخش کلیپی گفت: طرح هر خانه یک کارخانه(مدل کارآفرینی اجتماعی رسالت) در گلباف کرمان حاصل زحمات چند ساله تحقیق در دانشگاه شریف و کمکهای بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصاد مقاومتی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت هم مثل بانکهای دیگیر دیرکرد وام می گیرید یا نه، گفت: ما دیرکرد وام نمی گیرم بلکه وجه التزام از متقاضی وام می گیرم که اگر هم اسمش را باز دیرکرد بتوان گفت بدنبال این هستیم که آن را حذف کنیم.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: دولت و مردم و کسب و کارهای کوچک زبان یکدیگر را متوجه نمی شوند و لازم است یک واسطه ای بین اینها قرار بگیرد و دغدغه آن را به هم تبدیل نماید؛ هدف ما قرار گرفتن در نقش این واسط است.

وی افزود: ما به مدلی رسیدیم که براساس آن هدفمان توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی، مبتنی بر قرض الحسنه و متکی به شهرهای کوچک است.

به گزارش شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی از دبیرخانه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، این همایش با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.