۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۶۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ دسته: تولید، سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

رئیس امور شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه درآمد شرکتها دانش بنیان بیش از ۱۶ هزار میلیارد است، گفت: ۲۹۰۰ شرکت مشمول استفاده از مزایا قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان شدند.

به گزارش مسیر اقتصاد سید محمد صاحبکار خراسانی؛ رئیس امور شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری روز چهارشنبه ( ۱۳ بهمن) در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی گفت: رهبری از مغفول ماندن و پیگیری نکردن مباحث اقتصاد دانش بنیان در محیط های آکادمیک به شدت گلایه مند هستند.

وی با اشاره به اینکه غولهای اقتصادی دنیا شرکتهای دانش فناوری نیروی انسانی خبره دارند گفت: در ده سال اخیر بهترین و پردرآمدترین شرکتهای جهان، شرکتهایی بودند که به دانش فناوری نیروی انسانی روی آورده اند، که از جمله آنها میتوانیم به شرکتهای اپل، آلفابست، مایکروسافت، آمازون، اکسل موبیل و فیس بوک اشاره کنیم.

صاحبکار اظهار کرد: برای تسهیل، هدایت و رشد کشور باید دولت به عنوان نهاد اجرایی و بنگاه‌های فناوری یا همان شرکت‌های دانش بنیان با هم تعامل سازنده داشته باشند.

وی با بیان این نکته که باید جذابیت مسیرهای موازی تولید محصولات داخلی را کم کنیم، گفت: برای موفقیت در این راه راهکارهای متفاوتی وجود دارد، که یکی از مهمترین این راهکارها افزایش مالیات است.

رئیس امور شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری گفت: اقتصاد دانش بنیان ۵ رویکرد اصلی دارد: دانش بنیان بودن، درونزا بودن، برون گرا بودن، عدالت محوری و مردمی بودن.

وی گفت: بزرگترین شرکت دانش بنیان کشور به لحاظ حجم ارزش افزوده، شرکت آسان پرداخت(آپ) است که درآمدش حدودا دو هزار و دویست میلیارد است، این در حالی است که این شرکت سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرد.

صاحبکار در خصوص اقدامات معاونت علمی و فناوری در خصوص شرکتهای دانش بنیان گفت: تاکنون ۱۵۰۰۰ شرکت در سامانه ارزیابی شرکت های دانش بنیان نام نویسی کرده اند که از بین آنها ۲۹۰۰ شرکت مشمول استفاده از مزایا قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان شدند.

وی با بیان این که درآمد شرکتها دانش بنیان بیش از ۱۶ هزار میلیارد است، گفت: در حال حاضر ۶۰ برنامه عملیاتی برای تسهیل و هدایت بنگاهها در حال اجراست که ماهیت تمام برنامه ها تشویقی است.

رئیس امور شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری افزود: طراحی این برنامه ها مبتنی بر نیازهای شرکت های دانش بنیان بوده است و ساعت ها بحث و جلسه در مورد آنها انجام شده است.

وی گفت: بیشترین حمایت ما در حوزه های است که دارای پیچیدگی بالایی هستند، مورد تحریم ظالمانه قرار گرفته اند و در حوزه راهبردی کشور می باشند.

به گزارش شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی از دبیرخانه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، این همایش با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.