۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۵۵۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ دسته: تولید، سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان این که فعالیت های بسیج سازندگی امتداد مردمی دستگاه‌هاست، گفت: رویکرد جدید بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی حمایت از واحد کوچک، تبدیل آن ها به مجموعه های بزرگ و انتشار آن ها در سرتاسر کشور است.

به گزارش مسیر اقتصاد سردار نعمان غلامی رئیس بسیج سازندگی کشور روز چهارشنبه ( ۱۳ بهمن) در سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رویکرد بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی کمک به امتداد مردمی دستگاه‌های دولتی است گفت: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هر زمانی که مردم به عرصه آمدند شاهد ابتکارات و پیروزی های چشمگیری بوده ایم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که در اقتصاد مقاومتی مانند زمان جنگ باید مردم به عرصه بیایند.

سردار غلامی گفت: بسیج در سال ۹۱  به عنوان اولین کار به تببین اقتصاد مقاومتی پرداخت، به صورتی که هم مفهوم آن مشخص شود و هم هر شخص وظیفه خود را به طور درستی بفهمد.

وی با بیان اینکه مجموعه بسیج بهترین و متخصص ترین کارگروه اقتصادی در خط مقدم هر شهر است، گفت: فعالیت های بسیج سازندگی امتداد مردمی دستگاه ها است و در این زمینه با آن ها هماهنگی کاملی دارد.

رئیس بسیج سازندگی گفت: با رصد صورت گرفته در کشور مشخص شد مدل های اقتصاد مقاومتی ۱۰۰ درصد بومی، ایرانی و اسلامی در کشور فراوان است اما به خوبی ثبت و منتشر نشده اند.

وی افزود: مدل های بسیار موفقی داریم که خود مردم بدون وابستگی به بانک‌ها توانسته اند اشتغالزایی و کارآفرینی ایجاد کنند که از آن جمله میتوان به یکی از روستاها اشاره کرد که بزرگترین کارخانه نخودچی جهان در  این روستا است و همزمان به ۱۰ کشور صادرات انجام می دهد، روستای دیگری نیز هست که توانسته در صنعت مبل تمام منطقه افراد را از لحاظ اشتغال خودکفا کند که سبب شده است در روستا و منطقه هیچ فرد معتاد و بیکاری نباشد.

سردار غلامی با بیان این که هر ساله طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سطح استان ها واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی را ایجاد می کند، گفت: رویکرد جدید بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی حمایت از واحد کوچک، تبدیل آن ها به مجموعه های بزرگ و انتشار آن ها در سرتاسر کشور است.

وی با بیان اینکه باید مدل‌های امتحان داده در سطح کشور را گسترش دهیم، گفت: در هر شهرستان با توجه به شرایطش باید محصولی که دارای بالاترین ضایعات است، به صورت خام صادر شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار امیداواری کرد که با ادامه همین کارها بتوانیم سهم و نقش عظیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

به گزارش شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی از دبیرخانه سومین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، این همایش با موضوع «پایش وضعیت اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۵ و چشم انداز سال ۱۳۹۶» در تاریخ ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.