۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۷۵۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

کشور تاجیکستان اعلام کرد به سیستم پرداخت کارتی میر روسیه دسترسی پیدا کرده و بدین ترتیب امکان استفاده شهروندان دو کشور از خدمات این سیستم کارتی در پرداخت‌های خرد فراهم شده است. میر کارت به عنوان جایگزینی روسی برای سیستم‌های غربی ویزا و مستر است و در راستای تلاش‌های روسیه جهت مقابله با سلطه دلار و تحریم‌های آمریکا توسعه داده شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد تاجیکستان اعلام کرده است که به سیستم پرداخت کارتی میر روسیه دسترسی پیدا کرده است و بدین ترتیب شهروندان روسی ساکن تاجیکستان و دیگر افراد که بین این دو کشور سفر می کنند می توانند از خدمات این سیستم پرداخت استفاده کنند.

دسترسی تاجیکستان به « سیستم پرداخت کارتی میر» روسیه

آمونات بانک تاجیکستان که اپراتور سیستم پرداخت ملی این کشور است ایجاد دسترسی میان سیستم پرداخت کارتی دو کشور را به عنوان بخش از استراتژی تاجیکستان برای تشویق استفاده از کارت های پرداخت به جای وجه نقد اعلام کرده است.

ادغام بین میر کارت روسیه و کارت ملی تاجیکستان با موفقیت انجام شده است و دارندگان کارت های میر روسیه اکنون می توانند از طریق پایانه های بانک آمونات در سراسر تاجیکستان معامله کنند.

دسترسی کشورهای مختلف به سیستم پرداخت کارتی روسیه

سرگئی بوشکارف معاون میر کارت روسیه گفته است مرحله بعدی برای اعضای سیستم پرداخت کارتی تاجیکستان این خواهد بود که کارت های روسی را در دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروش خود بپذیرند.

وی افزوده است همچنین ضروریست که در آینده همکاری های ما اعضای کارت ملی تاجیکستان را قادر سازد که از سیستم پرداخت کارتی میر نه تنها در تاجیکستان بلکه در روسیه و همچنین در سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع استفاده کنند؛ کشورهایی که میر با آن ها نیز ادغام شده است.

در حال حاضر کشورهای روسیه، ترکیه، ارمنستان، قرقیزستان، تایلند، ویتنام و انگلستان به این سیستم پرداخت روسی دسترسی دارند.

سیستم‌های مالی روسیه تلاشی برای مقابله با سلطه دلار

طیفی از سیستم های پرداخت مالی روسیه شامل میر کارت و پیام‌رسان مالی SPFS در سال ۲۰۱۴ پس از اینكه ویزا و مستركارت از ارائه خدمات بانكی به شهروندان روس خودداری كردند و تهدید قطع دسترسی به سیستم سوئیفت مطرح شد، بوجود آمد.

این شبکه پرداختی کارتی اقدامی در راستای ایجاد سیستم های پرداخت خارج از تسلط نظام دلار است که بدین طریق نااطمینانی ناشی از تهدیدات و محدودیت های ناشی از تحریم‌های آمریکا برطرف شود.

منبع: بابسگاید

انتهای متناقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.