۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۶۴۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

بر اساس اعلام وزیر دارایی هندوستان، دولت این کشور در جدیدترین اقدام خود قصد دارد تا یارانه ۴۰ میلیارد دلاری برای حمایت از کشاورزی در این کشور اختصاص دهد. بدین منظور قرار است تا برنامه هایی برای کاهش هزینه های تولید، بهبود روش‌های آبیاری و خرید تضمینی محصولات کشاورزی انجام شود.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند به منظور تامین امنیت غذایی و بهبود سطح درآمد کشاورزان این کشور اقدامات گسترده ای را در راستای حمایت از کشاورزی انجام داده است. این کشور با تولید ۳۶۷ میلیارد دلاری، دومین کشور به لحاظ تولید محصولات کشاورزی در جهان است.

تخصیص یارانه مستقیم به کشاورزان، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، کاهش هزینه های تولید و ارائه یارانه های صادراتی به کشاورزان بخشی از برنامه های حمایت از کشاورزی دولت ناندرا مودی است. طبق برنامه ریزی دولت هند نتیجه اجرای سیاست های حمایت از کشاورزی افزایش ۲ برابری سطح درآمد کشاورزان تا سال ۲۰۲۲ است.

حمایت از تولید محصولات کشاورزی در هند در شرایطی صورت می گیرد که دولت های آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا و کانادا برای افزایش سهم محصولات کشاورزی خود در این کشور خواستار حذف و کاهش این حمایت ها هستند. این در حالی است که دولت هند بدون توجه به این اعتراضات، برنامه های متعدد دیگری برای حمایت از کشاورزی در دستور کار دارد.

یارانه ۴۰ میلیارد دلاری دولت هند برای حمایت از کشاورزی در سال جدید

وزیر دارایی هندوستان در تشریح برنامه جدید دولت هندوستان برای حمایت از کشاورزان اعلام کرد؛ دولت هندوستان قصد دارد تا در سال بودجه‌ای آتی، که به زودی فرا میرسد، ۴۰ میلیارد دلار برای بهبود وضعیت تولید محصولات کشاورزی و توسعه مناطق روستایی اختصاص دهد.

این مقام دولتی هندوستان در خصوص این برنامه گفت: هند به انبارهای و تاسیسات مناسب برای ذخیره سازی مواد غذایی در سطح روستاها نیاز دارد تا از ضایعات محصولات کشاورزی جلوگیری کند. از سویی دیگر کشاورزان نیازمند قطارهای دارای یخچال برای حمل تولیدات کشاورزی خود هستند تا از فاسد شدن آن ها جلوگیری کند.

طبق اعلام دولت هند، تخصیص این یارانه باعث بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی و سطح درآمد کشاورزان خواهد شد. بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در بخش کشاورزی هندوستان اشتغال دارند و اغلب آن ها زیر خط فقر زندگی می کنند.

حمایت از کشاورزی در هند برای افزایش دوبرابری سطح درآمد کشاورزان

طبق اعلام وزیر دارایی هندوستان برنامه فعلی دولت هند برای حمایت از کشاورزی بخشی از برنامه بلند مدت این کشور برای افزایش دوبرابری سطح درآمد کشاورزان تا سال ۲۰۲۲ است. دولت این کشور برای بهبود وضعیت کشاورزان اقدامات دیگری نیز برای بهبود بازاررسانی محصولات کشاورزی و کاهش هزینه های تولید انجام خواهد داد.

بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر بسیاری از کشاورزان هندی با مشکل تامین آب کافی برای تولید محصول مواجه هستند. به همین منظور دولت هند قصد دارد تا اقدامات جامعی برای بهبود سیستم های آبیاری و استفاده از پنل های خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز کشاورزان انجام دهد.

از سویی دیگر دولت هند برنامه هایی را برای استفاده مناسب از کودهای شیمایی در دستور کار دارد. طبق اعلام دولت این اقدامات در نهایت باعث کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی و بهبود سطح درآمد کشاورزان خواهد شد.

رشد ۶.۳ درصدی یارانه های کشاورزی در هند

بر اساس اسناد بودجه هندوستان دولت این کشور قصد دارد تا با افزایش ۶.۳ درصدی یارانه مواد غذایی حمایت خود از کشاورزان را در بودجه ۲۰۲۰-۲۱ به ۱.۱۵ تریلیون روپیه برساند.

در بخش دیگری از اقدامات دولت هند برای حمایت از کشاورزی، خرید تضمینی غلات نظیر گندم و برنج از کشاورزان در دستورکار قرار گرفته است که بر اساس آن دولت محصولات خریداری شده را از طریق فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور هند به قیمت یارانه ای به خانوارهای کم درآمد می‌فروشد.

منبع: بلومبرگ

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.