۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۳۹۰۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ دسته: مسکن
۰

علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن شفاف نیست و وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر شرایط و وضعیت اجرای این طرح را شفاف کند؛ یکی از این اقدامات در این زمینه، اعلام قیمت تمام شده مسکن در این طرح است.

به گزارش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد طرح اقدام ملی مسکن برنامه دولت برای رونق ساخت و ساز مسکن و ساماندهی به بازار است. اما در این طرح سهمیه استان‌ها به تعدادی نیست که پاسخگوی نیاز بازار باشد.

فرآیند اجرای طرح اقدام ملی مسکن شفاف نیست

سید احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد عنوان کرد: فرآیند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شرایط کنونی به هیچ وجه شفاف نیست و این نگرانی به وجود آمده که شاید طرح ملی به سرنوشت طرح مسکن مهر دچار شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن با وضعیت کنونی به سرنوشت مسکن مهر دچار خواهد شد، افزود: در گام نخست طرح مسکن مهر شاهد بودیم که افراد نیازمند و ضعیف جامعه در آن ثبت نام کردند، اما پس از مدتی و با افزایش قیمت های تمام شده مساکن، این افراد مجبور شدند که خانه های نیمه تمام خود را به دلالان بفروشند، حال به نظر می رسد که این فرآیند در طرح ملی مسکن نیز تکرار خواهد شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت با طراحی طرح ملی مسکن، نور امیدی را در دل مردم روشن کرد و عملا بازار مسکن نیز به این مسئله واکنش مثبت نشان داد. اجرای کامل طرح ملی مسکن، مطابق با وعده‌هایی که از سوی دولت داده شد، موجب رفع بخشی از کمبودهای بازار مسکن و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا می شد و این طرح یک امنیت روانی برای جامعه ایجاد می کرد.

شیوه اجرای طرح ملی مسکن خلاف وعده‌های دولت است

علوی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی طرح ملی مسکن با ابهامات بسیاری مواجه است و مشخص نیست که شرایط ثبت نام و مشارکت مردم در این طرح چگونه است، متقاضیان در شرایط کنونی نمی دانند که بعد از ثبت نام و تکمیل پروژه باید چه میزان هزینه برای دریافت مسکن مورد نظر پرداخت کنند، بنابر این قیمت تمام شده مساکن طرح ملی شفاف اعلام نشده است.

وی ادامه داد: روند اجرای طرح ملی مسکن عملا بر خلاف وعده‌ها و برنامه‌های ارائه شده دولت است؛ زیرا وزارت راه و شهرسازی یکی از الزامات ثبت نام در طرح مذکور را پرداخت ۳۰ درصد از قیمت تمام شده مسکن اعلام کرده است که این میزان مبلغ بسیاری زیادی خواهد شد که اغلب خانوارها توان پرداخت این میزان را نخواهند داشت.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر شرایط و وضعیت اجرای طرح ملی مسکن را شفاف کند که یکی از این اقدامات، اعلام قیمت تمام شده مساکن خواهد بود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.