۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۲۸۶۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ دسته: مسکن
۰

مهندس عزیزی مسئول بنیاد مسکن شهر کهک با اشاره به اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی مشکل آفرینی می‌کنند، افزود: جلسات متعددی در این زمینه با بانک‌ها برگزار شده است اما آن‌ها همچنان قانون دریافت ضامن زنجیره‌ای از روستائیان را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مقاومتی نیوز هر ساله بلایای طبیعی متعددی در کشور رخ می‌دهد و استان قم نیز یکی از استان هایی است که در این زمینه آسیب پذیر است. از همین رو مسئله مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کل کشور و این استان بسیار مورد اهمیت است. در این راستا مسئولین استانی بایستی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا از بروز حوادث در آینده جلوگیری شود.

طراحی نقشه‌های معماری مسکن روستایی متناسب با نیاز مالکین

مهندس مجید عزیزی مسئول بنیاد مسکن شهر کهک در گفتگو با مسیر اقتصاد  ضمن اشاره به نارضایتی روستائیان در خصوص معماری های موردتایید بنیاد در پرداخت تسهیلات، اظهار داشت: تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی جهت ساخت وساز و مقاوم سازی واحدهای احداثی روستایی در نظر گرفته شده است. در این خصوص جهت داشتن یک ساختمان مقاوم قبل از اجرا نیاز به نقشه های مهندسی و نظارت ناظر نظام فنی روستایی است. نقشه های معماری با حضور مالک و تا حد امکان نزدیک به ایده مالک تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه برای هر واحد مسکونی یک نقشه آماده می شود، گفت: به هیچ عنوان نقشه ها تیپ هم نیستند. در خصوص نقشه های سازه اسکلت فلزی، بتنی، سقف سبک و حتی چوبی هم طراحی می گردد.

بانک‌ها در مقاوم‌سازی مسکن روستایی همکاری نمی‌کنند

مسئول بنیاد مسکن شهر کهک افزود: در صورتی که روستائیان نتوانند منازل خود را با وام ۴۰ میلیونی تکمیل کنند به آنها وام قرض الحسنه ای به مبلغ ۱۲ میلیون تومان داده خواهد شد. این وام از محل بانک قرض الحسنه مهر ایران فقط به افرادی که موفق به تکمیل منزل خود نشده اند تعلق می گیرد.

وی در ادامه به بحث ضامن اشاره کرد و ابراز داشت: بانک ها موظف به دریافت ضامن زنجیره ای در پرداخت تسهیلات به روستائیان هستند ولی متاسفانه این امر محقق نگردیده است. در خصوص این موضوع با بانک ها جلسات متعددی برگزار شده است اما متاسفانه همچنان این تخلف وجود دارد و در عمل عدم همکاری بانک‌ها در تسهیلات‌دهی، مانع اصلی مقاوم‌سازی مسکن روستایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.