۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۵۷۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ دسته: انرژی
۰

هفته گذشته بزرگترین قرارداد صنعت پتروشیمی و بزرگترین پروژه اتیلن جهان میان کشورهای چین و روسیه به امضا رسید. این قرارداد با ارزشی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار شامل احداث پالایشگاه گاز، واحدهای اتیلن و پلی‌اتیلن و مجموعه‌های پایین دست است. طرح جاده ابریشم چین که از سال ۲۰۱۳ مطرح شد، کمک شایانی به توسعه صنعت پتروشیمی چین کرده است؛ به طوریکه شرکت ملی مهندسی شیمی چین بیش از۳۲۰ پروژه به ارزش ۵۸ میلیارد دلار در کشورهای حوزه جاده ابریشم در حال احداث دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد هفته گذشته شرکت ملی مهندسی شیمی چین توافق‌نامه‌ای با شرکت روس‌گازدبیچا روسیه امضا کرد که به عنوان بزرگترین پروژه یکپارچه اتیلن و بزرگترین قرارداد صنعت پتروشیمی در جهان و بزرگترین قرارداد امضاشده توسط شرکت‌های چینی شناخته می‌شود.

امضای بزرگترین قرارداد صنعت پتروشیمی بین چین و روسیه

ارزش این قرارداد حدود ۱۲ میلیارد یورو معادل ۱۳.۲۵ میلیارد دلار اعلام شده است که شامل احداث پالایشگاه گاز طبیعی با ۲ واحد کراکینگ اتیلن با ظرفیت سالانه ۱.۴ میلیون تن، ۶ مجموعه تاسیسات پلی‌اتیلن با ظرفیت سالانه ۴۸۰ هزارتن و دو مجموعه از آلفا الفین خطی (LAO) با ظرفیت سالانه ۱۳۷ هزارتن است.

این پروژه توسط شرکت ملی مهندسی شیمی چین و مجتمع شیمیایی بالتیک به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت روس‌گازدبیچا منعقد شده‌است و قرار است در یک بازه ۶۰ ماهه، فازهای توسعه زیرساخت، مهندسی پایه و اجرای پروژه عملیاتی شود.

جاده ابریشم راهی برای توسعه شرکت‌های پتروشیمی چین

با ارائه طرح «جاده ابریشم جدید» چین در سال ۲۰۱۳، شرکت ملی مهندسی شیمی چین فرصت‌های بسیاری برای توسعه و جهانی شدن در پیش گرفته است. این شرکت در حال حاضر بیش از ۳۲۰ پروژه در حال ساخت در کشورهای در حوزه جاده ابریشم دارد که ارزش آن بیش از ۵۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

مطابق اعلام شرکت ملی مهندسی شیمی چین، این پروژه‌ها در بیش از ۶۰ کشور مانند روسیه، اندونزی، مالزی، امارات، عربستان، پاکستان، ترکیه و مصر را در حال احداث هستند.

منبع: چاینادیلی plink.ir/qbmN0

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.