۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۱۰۸۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ دسته: دولت و حکمرانی
۰

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: براساس شناسایی اولیه، امسال ۳۰ پروژه عمرانی در استان اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود که تاکنون تعدادی از این واگذاری‌ها انجام شده است.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد دولت در سال‌های اخیر به دلیل کمبود منابع اعتبارات عمرانی تصمیم گرفته تا بخشی از پروژه‌های نیمه تمام را در استان‌ها با همکاری بخش خصوصی تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

اصلاح ساختار بودجه امری ضروری است

حسینقلی‌زاده معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد اظهار کرد: در سال‌های اخیر اصلاح ساختار بودجه در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته تا براساس شاخص‌های کارآمد اصلاح بودجه‌ریزی کشور انجام و متفاوت از سال‌های گذشته در این زمینه منابع تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: این سوءگیری دولت در بودجه‌ریزی سال آینده براساس سیاست‌های کلی نظام و قوانین مصوب در مجلس قابل تقدیر است و انتظار می‌رود بدون اتکا به درآمدهای نفتی زمینه تامین منابع عمرانی در کشور فراهم آمده و به راحتی بتوان شاهد تامین منابع پروژه‌های عمرانی به ویژه طرح‌های نیمه تمام بود.

حسینقلی‌زاده در ادامه به محدودیت اعتبارات در کشور اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی در کشور همچنان پائین است و مهم‌تر از آن ما در تخصیص نیز مشکلاتی جدی داریم، چرا که اگر به اندازه اعتبار مصوب تخصیص ۱۰۰ درصدی را نیز شاهد باشیم به راحتی می‌توان پروژه‌ها را در مدت مقرر تکمیل کرد.

تکمیل ۲ هزار پروژه نیمه تمام زمان‌بر شده است

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: هر چند مسئولان استانی تلاش می‌کنند تا تخصیص‌ها را بیشتر از سال‌های گذشته دریافت کنند، اما همچنان به دلیل وضعیت مالی کشور تخصیص‌ها پائین به نظر می‌رسد و ما در تکمیل ۲ هزار پروژه نیمه تمام در استان با مشکلاتی جدی روبرو هستیم.

حسینقلی‌زاده گفت: در تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌هایی تعریف شده ولی همه ساله به دلیل تخصیص محدود تکمیل این پروژه‌ها با تعلل و تاخیر روبرو می‌شود و ما حتی نمی‌توانیم بدهی سال‌های گذشته پیمانکاران را در اجرای این پروژه‌ها پرداخت کنیم.

واگذاری ۳۰ پروژه نیمه تمام عمرانی استان اردبیل به بخش خصوصی

وی از تلاش و جدیت مسئولان استان برای تکمیل ۸ پروژه ملی و استانی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال ۸ پروژه اولویت‌دار امسال تکمیل شود که قطعا با تامین منابع اعتباری ویژه از سفر رئیس جمهور به راحتی می‌توانیم در این زمینه اقدامی عملی را انجام دهیم.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: ۵۳ پروژه نیمه تمام در سال گذشته که اغلب آنها در حوزه ورزش و جوانان بوده‌اند با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شده و امسال نیز ۳۰ پروژه شناسایی شده که ما بیشتر از سهم تعریف شده خودمان که سه پروژه است سعی می‌کنیم این پروژه‌ها را با واگذاری به بخش خصوصی تکمیل کنیم.

اردبیل استانی شاخص در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی

حسینقلی‌زاده اظهار کرد: استان اردبیل در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی جزو استان‌های شاخص کشور است و همچنان این فرآیند را با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی دنبال می‌کنیم.

وی به تبادل ۶۰ درصدی موافقتنامه‌ها در بودجه سالجاری از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: به محض اتمام این موافقتنامه‌ها تا پایان مهرماه ۲۰ درصد تخصیص انجام می‌شود و ما در سه ماهه تابستان ۲۵ درصد تخصیص‌ها را نیز انجام دادیم.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در پایان عمده این تخصیص‌ها را از محل اسناد خزانه با سررسید یک یا دو ساله دانست و گفت: ما در برخی از دستگاه‌های اجرایی نظیر نوسازی مدارس به راحتی می‌توانیم از طریق اسناد خزانه اجرای پروژه‌ها را پیگیری کنیم که بنده بارها به مسئولان نوسازی مدارس اعلام کرده‌ام که به راحتی می‌توانند از طریق انعقاد قرارداد با یک پیمانکار حتی در حوزه تعمیرات و خرید تجهیزات از اسناد خزانه استفاده کنند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.