۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۴۲۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ دسته: تولید
۰

سیجانی رئیس سازمان صمت قم با اشاره به اینکه صنایع کوچک در استان قم نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دارند، گفت: تا انتهای سال جاری، ۳۰ کارخانه راکد به چرخه تولید باز می‌گردند.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد چرخ اقتصاد کشور توسط تولیدکنندگان می چرخد و باید برای فعال نگه‌داشتن آن‌ها برنامه ریزهای حساب شده و دقیق صورت بگیرد.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در گفتگو با مسیر اقتصاد به کارخانه های فعال و غیر فعال در قم اشاره کرد و اظهار داشت: از ۲۳۰۰ کارخانه در استان، ۲۵۲ واحد تولیدی در شرایط رکودی هستند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، امسال بایستی ۱۵۰ مورد از این کارخانه ها به چرخه تولید بازگردند.

احیای ۳۰ کارخانه راکد در استان قم تا انتهای سال جاری

رئیس سازمان صمت قم با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ مورد کارخانه راکد با اشتغال‌زایی ۱۱۴ نفر راه اندازی شده است، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها تا انتهای سال این تعداد را به ۳۰ مورد خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: این برنامه را در سال قبل هم عملیاتی کردیم و در سال ۹۷ توانستیم، ۲۱ مورد کارخانه راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.

نقش مهم صنایع کوچک در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال

سیجانی با اشاره به اینکه از ۵۴ هزار شغلی که در قم وجود دارد بیش از ۴۰ هزار شغل متعلق به صنایع کوچک است، خاطرنشان کرد: صنایع کوچک در استان قم نقش بزرگی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دارند.

وی ابراز داشت: همه کارخانه های راکد نیازمند تسهیلات نیستند اما آنهایی که نیازمند تسهیلات باشند به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.

رئیس صمت استان قم اضافه کرد: مطابق برنامه ریزی ها این امکان فراهم شده است که تولیدکنندگان بدهی های مالیاتی و قبوض آب، برق و گاز خود را به صورت اقساطی پرداخت نمایند.

سیجانی با اشاره به مهم‌ترین دلیل راکد شدن کارخانه ها، گفت: در تعطیلی کارخانه ها دو عامل درون بنگاهی و بیرون بنگاهی دخیل هستند.

وی ادامه داد: در عامل درون بنگاهی می توان به فرسوده بودن ماشین آلات، به روز نبودن برنامه ها، سوء مدیریت و بالا بودن قیمت تمام شده کالا اشاره کرد.

رئیس صمت استان قم بیان داشت: از عوامل بیرون بنگاهی هم می توان به تحریم ها، کمبود نقدینگی، گرانی مواد اولیه و بدهی مالیاتی اشاره کرد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.