در راستای ساماندهی شرکتهای دولتی، ۶ تغییر اساسی و راهبردی باید اتفاق بیفتد. بر این اساس نگاه یکسان میان شرکتهای دولتی و سایر نهادها باید در دستور کا ...
علت اصلی موفقیتآمیز بودن اصلاحات شرکتهای دولتی در چین طی ۴ دهه را میتوان در مواردی از جمله شناخت دقیق از مسئله، برنامهریزی بلندمدت و اصلاحات تدری ...
برخلاف نظر گروهی از اقتصاددانان که شرکتهای دولتی را از منظر عملیاتی و اقتصادی ناکارآمدتر از شرکتهای خصوصی میدانند، شرکتهای دولتی در چین طی ۴ دهه ...
«عدم دخالت وزارتخانهها در شرکتهای مربوط به یکدیگر»، «تعارض در مالکیت و مدیریت» و «اهداف متعارض مالکین شرکتها» ۳ چالش اساسی اداره شرکتهای دولتی ماد ...
مواردی که به عنوان علل ناکارآمدی شرکتهای دولتی از آن یاد میشود عموما معلول ابهام و نبود فهم مشترک در عوامل دیگری است که لازم است نسبت به آنها رفع ا ...
نظارت بر شرکتهای دولتی در قالب دو الگوی نظارتی خارجی و داخلی اعمال میشود. نظارت خارجی توسط نهادهای حاکمیتی نظیر مجلس و سازمان بازرسی و نظارت داخلی ش ...
بهبود عملکرد شرکتهای دولتی با داشتن نقش ویژه و توسعهای در اقتصاد، نیازمند نظارت کارآمد دولت، مردم و نهادهای نظارتی است. با وجود این، نظارت بر شرکته ...
جدا نبودن ناظر و مجری (منظور) در حکمرانی برخی شرکتهای دولتی مانند وزارت نیرو و توانیر و وجود وابستگی از نظر مالی و نیروی انسانی بین دستگاه و شرکت، نظ ...
تشتت و تعدد قوانین شرکتهای دولتی برخورد با شرکتها را تفسیر پذیر کرده و به محملی برای فساد و تخلف برخی شرکتها تبدیل شده است. شرکتهای دولتی تلاش می ...
نحوه دستهبندی شرکتهای دولتی در کیفیت ارزیابی و امکان نظارت بر آنها موثر است. دستهبندی شرکتها با مبنای موضوعی به دلیل ماهیت عملیاتی متفاوت، با مبن ...