به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از سینماپرس، نشست هماندیشی ستاد رسانهای رونق تولید با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما و رییس ستاد، زرندی معاون وزیر، انواری رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حسینی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت، مجید زین العابدین مدیر شبکه یک و قائم مقام ستاد و سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک و دبیر ستاد در محل جلسات ساختمان معاونت سیما برگزار شد.
ایجاد تحرک و مطالبه گری برای رفع موانع رونق تولید
میرباقری معاون سیمای رسانه ملی در این نشست با بیان این که تمام ظرفیتها برای جریان سازی و تاثیرگذاری حداکثری ستاد رسانه ای رونق تولید فعال شده است، گفت: هدف اصلی ستاد ایجاد تحرک در بین دستگاهها و مطالبهگری است تا در فضایی تعاملی موانع رونق تولید برداشته شود و وضعیت کسب و کارها و کارآفرینان کشور ارتقا پیدا کند.
وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل ماموریتهای متنوع یکی از بازیگران اصلی این عرصه است و باید متناسب با این ظرفیت در ستاد رسانهای رونق تولید مشارکت بیشتری داشته باشد و در امتداد اقدامات خود از این فرصت رسانه ای برای تحقق اهداف خود بهره برداری کند.
اقداماتی با هدف امید آفرینی در جامعه
رییس ستاد رسانه ای رونق تولید تصریح کرد: طراحی ستاد پیگیری مشکلات تولید و عقد ۴۰ قرارداد حمایت مالی در جشنواره کارآفرینی و پخش میان برنامههای آموزشی و انگیزشی از جمله اقدامات این ستاد است که در نهایت منجر به امید آفرینی در جامعه و به خصوص حوزه صنعت میشود.
تامین نیازهای صنعتی در نمایشگاه نیازهای صنعت
همچنین زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه ورود فعالانه صداوسیما به میدان تولید کاملاً مشهود و ستودنی است، گفت: باید با لحاظ کردن اولویتها و به صورت موضوع به موضوع تا رسیدن به نتیجه پیش رفت و رسانه ملی در این میان با مطالبه از طرفهای ذینفع میتواند حل مشکلات را سرعت ببخشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازهای صنعت در اواخر تیر ماه افزود: این بار به دنبال برگزاری نمایشگاه دستاوردها نبودیم بلکه قرار است نیازهای واحدهای تولیدی مختلف را در فضایی نمایشگاهی ارائه کنیم. با این کار ظرفیتهای کشور نظیر صنایع مختلف، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهها را برای تامین این کمبودها فراخوان و فعال میکنیم که فکری برای تامین آنها کنند و کشور را از واردات بی نیاز کنیم.
حمایت صداوسیما از نهضت ساخت داخل
زرندی اظهار کرد: از رسانه ملی و این ستاد میخواهیم تا به این نمایشگاه که با نام نهضت ساخت داخل برگزار خواهد شد، توجه ویژه ای داشته باشد و با حمایت رسانه ای خود زمینه ساز حمایت از صنعت کشور شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بازارهای خوب منطقه ای گفت: از هزار و سیصد میلیارد دلار واردات ۱۵ کشور همسایه، سهم ایران تنها دو درصد است و هدف گذاری ما رشد دو برابری این میزان است.
استفاده از فرصت تحریم برای فعال سازی واحدهای تولیدی
وی تصریح کرد: شرایط تحریم فرصتهایی را برای برخی صنایع داخلی ایجاد کرده و باید از آن برای رونق و توسعه استفاده کرد و واحدهای تعطیل را فعال و واحدهای کم رونق را فعال تر کنیم و سرمایه گذاران را به سمت تولید سوق دهیم.
در این نشست دیگر اعضای ستاد و مدیران وزارتخانه صنعت نیز در خصوص زمینههای همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان