۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۵۳۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ دسته: حمایت از کشاورزی، کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

مسئولین کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا به تازگی در قالب هیات تجاری به امارت سفر کردند و ضمن مذاکره با مسئولین و بازرگانان اماراتی، به بررسی ظرفیت های تجاری این کشور برای گسترش صادرات محصولات کشاورزی پرداختند.

به گزارش مسیر اقتصاد مقامات اتحادیه اروپا در جدیدترین اقدام خود در جهت گسترش تجارت محصولات کشاورزی قصد دارند تا میزان صادرات این محصولات به امارات را افزایش دهند.

به همین منظور هیات تجاری کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا به سرپرستی رئیس این کمیسیون، با سفر به کشور امارات ظرفیت های تجاری این کشور را برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار دادند.

ارزش ۳ میلیارد یورویی صادرات محصولات کشاورزی اتحادیه اروپا به امارات

هیات تجاری اتحادیه اروپا ضمن مذاکره با شرکت های بزرگ توزیع اقلام غذایی در امارات، نسبت به بازاریابی بهتر محصولات کشاورزی اقدام نموده است.

گفتنی است ارزش تجارت اتحادیه اروپا با امارت متحده عربی در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۵۲ میلیارد یورو رسید و ارزش صادرات محصولات کشاورزی کشورهای اروپا به امارات در این سال حدود ۳ میلیارد یورو بود.

امارات متحده عربی سیزدهمین بازار محصولات کشاورزی اروپا محسوب می شود و مقامات این اتحادیه قصد دارند با امضای توافق نامه تجاری در آینده ای نزدیک، مراودات خود با این کشور را افزایش دهند.

برنامه ریزی اتحادیه اروپا برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی به امارات

در سفر تجاری اخیر اعضای اتحادیه اروپا به امارات ۳۹ تن از کارشناسان بخش کشاورزی این اتحادیه، نمایندگانی از ۱۷ کشور اروپایی و مسئولین انجمن های کشاورزی اروپا نظیر «FruitsVegetablesEurope» و «Eucofel» حضور داشتند.

شرکت «Eucofel» که در زمینه صادرات محصولاتی نظیر میوه وسبزی فعالیت می کند در طول این سفر به دنبال حل مشکلات کنونی صادرات این محصولات به امارات بود.

بر اساس اعلام این شرکت، طولانی بودن زمان حمل محصولات فاسدشدنی نظیر میوه و سبزی از طریق کشتی های تجاری و هزینه بالای حمل این محصولات با هواپیما، از جمله مشکلات بزرگ در مسیر توسعه صادرات میوه و سبزیجات به امارات است.

بررسی ها نشان می دهد صادرات میوه و سبزی از اسپانیا به امارات طی سال های اخیر روندی افزایشی طی کرده و در سال ۲۰۱۸ به ۴۵ میلیون یورو رسیده است.

استقبال مقامات ایرلندی از گسترش روابط تجاری امارات با اتحادیه اروپا

جمهوری ایرلند یکی از اعضای اتحادیه اروپا، ضمن استقبال از این اقدام هیات تجاری کمیسیون کشاورزی، از افزایش روابط تجاری خود با کشورهای حاشیه دریای خلیج فارس نظیر امارات و عربستان استقبال کرد.

این کشور به دلیل تصمیم دولت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا (بریگزیت) در نظر دارد تا بازارهای بیشتری برای محصولات کشاورزی خود پیدا کند. بر اساس آمارهای منتشر شده حدود ۳۷ درصد از صادرات محصولات کشاورزی ایرلند به مقصد بریتانیا است.

مایکل هاسی نماینده ارشد هیات مدیره غذای ایرلند در خصوص سفر تجاری اخیر مقامات اروپایی به امارات اعلام کرد: خاورمیانه بازاری بزرگ برای تولیدات کشاورزی این کشور به شمار می رود.

این مقام ارشد ایرلندی ضمن استقبال از گسترش روابط تجاری اتحادیه اروپا با کشورهایی نظیر امارات و عربستان گفت: حدود ۹۰ درصد از غذای این دو کشور وارداتی است که می تواند بازاری مناسب برای محصولات ایرلندی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به شمار برود.

حمایت از کشاورزان اروپایی با پوشش ریسک فعالیت های تجاری

گفتنی است اتحادیه اروپا علاوه بر گسترش بازار محصولات کشاورزان خود، اقدامات دیگری را نیز به منظور بهبود وضعیت تولید محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان انجام می دهد.

مسئولین این اتحادیه در سال ۲۰۱۸ و با هدف پوشش ریسک ناشی از توافقنامه های تجاری در خصوص صادرات محصولات کشاورزی، بودجه ای ۳۵۰ میلیون یورویی برای حمایت از کشاورزان را به تصویب رساندند.

بر اساس اعلام کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا، این بودجه حمایتی مجموعه ای از فعالیت ها نظیر پرداخت با تاخیر در محصولات غذایی فاسد شدنی، فسخ قرارداد معامله از سوی خریدار در آخرین لحظات، تغییرات یکجانبه از سوی خریدار در متن قرارداد و عدم پایبندی طرف خریدار به مفاد قرارداد، را شامل می شود.

منابع:

کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا yon.ir/sYdOs

فرش پلازا yon.ir/gCzp6

صدای امارات yon.ir/ApS3q

yon.ir/rSWQF /thenational

انتهای پیام/اقتصاد بین‌الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.