۰۷ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۵۰۸۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ دسته: کشاورزی
۱

نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به تأخیر دولت در پرداخت مطالبات گندم کاران و اعلام نرخ خرید تضمینی، گفت: کمیسیون کشاورزی طرحی برای اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی جهت جلوگیری از بی قانونی ها و متضرر شدن کشاورزان ارائه کرده و در حال بررسی آن است.

به گزارش مسیر اقتصاد حبیب اله نیکزادی پناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با وضعیت فعلی پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: حدود ۵۰ درصد مطالبات برخی مناطق پرداخت نشده است.

وی در ادامه به وعده وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه درصدد پیگیری برای پرداخت مطالبات کشاورزان از خزانه است.

نیکزادی ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه و پیش بینی های انجام شده، چنانچه دولت در عدم پرداخت مطالبات گندم کاران تاخیری داشته باشد، باید جریمه تاخیری معادل بالاترین نرخ سود بانکی به کشاورزان پرداخت کند.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس با نگرانیِ عدم پرداخت مطالبات گندم کاران، این پیش بینی را در قانون برنامه ششم توسعه انجام داده است و اگر این موضوع توسط دولت رعایت نشود، کشاورزان متضرر خواهند شد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه ی دولت باید به فکر افزایش تولید کشاورزی باشند تا اقدامات آنان منجر به کاهش انگیزه تولیدی کشاورزان نگردد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: باید وضعیت در گندم به شکلی باشد که علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات هم داشته باشیم.

او در ادامه اظهار داشت: برای این منظور دولت باید حمایت مناسبی مانند سایر کشورهای توسعه یافته برای کشت و عرضه این محصول داشته باشد.

کمیسیون کشاورزی قانون خرید تضمینی را اصلاح خواهد کرد

نیکزادی در مورد عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده هم گفت: متاسفانه دولت در این موضوع نیز کاستی هایی داشته است و به قانون به درستی عمل نمی کند.

نماینده مردم بم تصریح کرد: طبق قانون خرید تضمینی، دولت باید طبق پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی قیمت سالانه گندم را متناسب با تورم در پایان شهریور ماه اعلام کند.

وی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طرحی در حال بررسی دارد که نواقص موجود در این قانون را برطرف کند و از این بی قانونی ها جلوگیری کند.

او ابراز امیداوری کرد: با کامل شدن قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی دیگر مشکلات سابق در این بخش وجود نداشته باشد.

  1. کشاورزان ساده ترین و بیچاره ترین قشر جامعه هستند که امروز مورد ظلم بی نهایت دولت قرار گرفته اند .اما ایا دولتیان نمیدانند که خداوند هم هست کهبین این دو قضاوت درست کند .بنده به عنوان یک کشاورز هنوز نتوانسته ام برای دو بچه ام خرید پاییزی انجام دهم و پول بذری کاشته شده را قرض گرفته ام که باعث مشکلات دیگران هم شده ام .ایا جناب وزیر و جناب نوبخت و جناب سیف این مسیله را درک میکنند نه چون در ناز و نعمت زندگی میکنند و از دل ما خبر ندارند

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.