۰۴ آذر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۳۲۹۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه قرارداد ایدرو با رنو مشابه قرارداد منعقد شده در دهه ۸۰ است، گفت: به همین دلیل نگرانی هایی وجود دارد و لازم است مجلس بر آن نظارت داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از پردیس خودرو، ولی ملکی عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه من از محتوای کلی قرارداد رنو و ایدرو مطلع هستم، گفت: فارغ از اینکه چه مفادی در یک قرارداد به ویژه با یک کشور یا شرکت خارجی قید می شود، مهم ضمانت اجرایی قرارداد است.

وی با ذکر این مسئله که قرار است شرکت رنو ضمن همکاری با ۶۰ قطعه ساز ایرانی به آنان آموزش نیز بدهد، گفت: این قید خوبی است ولی باید دید در عمل شرکت رنو چه خواهد کرد.

عضو ناظر شورای رقابت با تاکید بر این نکته که در قراردادهای خارجی باید حواسمان جمع باشد، خاطر نشان کرد: باید بپذیریم رنو به عنوان یک شرکت خارجی به خاطر منافع ایران این قرارداد را امضا نکرده است بلکه به دنبال منافع خودش است.

وی با بیان این موضوع که به ایدرو ایراد وارد است، تصریح کرد: چرا با وجود اینکه این سازمان قبلا با رنو قرارداد امضا کرده و در آن قرارداد موفق نبوده، مجددا با همان شرکت قرارداد می بندد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد جدید ایدرو با رنو تقریبا مانند همان قرارداد قبلی با رنو در دهه ۸۰ است. لذا جای نگرانی وجود دارد.

وی افزود: چون ایدرو یک سازمان دولتی و طرف حساب شرکت رنو است، لذا مجلس حق نظر و دخالت دارد و مجلس باید نظارت کند.

ملکی در انتها در پاسخ به این سوال که آیا گوش شنوایی در ایدرو نسبت به انتقادات و تذکرات مجلس به این قرارداد وجود دارد، گفت: مسئولان ایدرو به ما به گونه ای گفته اند که حرف را می شنوند ولی باید در عمل دید که مسئولان چه می کنند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.