۲۰ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۹۲۶۰۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک‌های مرکزی اندونزی و مالزی توافقنامه مبادله ارز محلی خود را به ارزش ۵.۴۲ میلیارد دلار تمدید کردند. این توافقنامه که برای ۵ سال دیگر اعتبار دارد، همکاری‌های بین‌المللی و توسعه تراکنش‌های مالی بین دو کشور را تقویت می‌کند. دو بانک مرکزی همچنین در مورد مسائلی مانند اقتصاد کلان، سیستم‌های پرداخت و توسعه استراتژی‌های مالی اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک‌های مرکزی اندونزی و مالزی روز جمعه توافقنامه مبادله ارز محلی خود، موسوم به LCBSA، را تا سقف ۵.۴۲ میلیارد دلار تمدید کردند.

تمدید همکاری پولی اندونزی و مالزی برای ۵ سال دیگر

بر اساس بیانیه مشترک منتشر شده توسط بانک اندونزی (BI) و بانک نگارا مالزی (BNM)، تمدید این توافقنامه برای مدت ۵ سال اعتبار دارد. تمدید این توافقنامه همکاری مستمر بین بانک‌های مرکزی را تقویت می‌کند. اولین توافقنامه بین این بانک‌ها در سال ۲۰۱۹ امضا شد و در سال ۲۰۲۲ تمدید شد.

پری وارجیو، رئیس بانک مرکزی اندونزی، این توافقنامه را گامی مهم در جهت تقویت همکاری‌های بین‌المللی و حمایت از سیاست‌های پولی، نظارتی و پرداخت‌های کشور دانست. وی بر این باور است که این توافقنامه به توسعه استفاده از ارزهای محلی در تراکنش‌های تجاری بین دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.

تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری با تمدید توافقنامه LCBSA

در نشستی که بین بانک‌های مرکزی اندونزی و مالزی، برگزار شد، دو طرف در خصوص تقویت همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد کلان، پولی و مالی، سیستم‌های پرداخت و دیجیتالی شدن و همچنین استراتژی‌های توسعه مالی اسلامی گفتگو کردند.

رئیس بانک مرکزی مالزی گفت: «با توجه به افزایش ارتباطات تجاری و مالی بین مالزی و اندونزی، از توافق برای ادامه همکاری با بانک مرکزی اندونزی (BI) از طریق تمدید توافقنامه تسویه محلی ارز (LCBSA) استقبال می‌کنیم. همکاری LCBSA مکمل همکاری موجود در زمینه تراکنش ارز محلی (LCT) است و در حال حاضر طرح اصلی برای تسویه معاملات تجاری و سرمایه گذاری به ارز هر کشور است.»

منبع: Newsroom Odisha

انتهای پیام/ تجارت و دیپلماسی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.