۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۲۳۸ ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ دسته: تولید
۰

مهندس بهتاش معاون تولید گروه صنعتی ویدر با بیان اینکه افزایش چشمگیر نرخ ارز و بالتبع آن تورم انتظاری موجب شده، هزینه های تولید افزایش یابد، تصریح کرد: فردی به صورت انحصاری قطعات وارداتی ماشین آلات صنعتی را وارد کشور کرده و قیمت گذاری می کندو برای ادامه فعالیت مجبور به تأمین قطعات مورد نیاز خود از این فرد هستیم.

به گزارش سمیه بیگدلی خبرنگار استان البرز مسیر اقتصاد مشکلات ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و گسترده نبودن پایه های مالیاتی در کشور و فشار بار مالیاتی بر تولیدکنندگان از جمله مشکلات مطرح شده توسط تولیدکنندگان است.

مهندس بهتاش معاون تولید گروه صنعتی ویدر در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به سابقه موفق این شرکت گفت: این گروه صنعتی دارای ۲۷ سال سابقه تولید موفق در زمینه ماشین آلات بسته بندی با کیفیت است، اما متاسفانه طی سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه شده، که ادامه فعالیت را با مشکل مواجه کرده است.

پیش‌بینی ناپذیری نرخ ارز عامل تضعیف تولید داخلی

وی با بیان اینکه عدم ثبات نرخ ارز عامل تضعیف تولید داخلی است، گفت: افزایش چشمگیر نرخ ارز و بالتبع آن تورم انتظاری موجب شده، هزینه های تولید افزایش یابد و رقابت پذیری واحدهای تولیدی در بازارهای مختلف کاهش یابد.

بهتاش با بیان اینکه در سال های اخیر، گروه صنعتی ویدر به صورت سر به سر و حتی با ضررهای مالی محصولات خود را تولید می کند، ادامه داد: در چنین شرایطی سازمان امور مالیاتی، فشار زیادی به تولیدکنندگان وارد می کند و حمایتی از این اقشار صورت نمی گیرد.

انحصار «واردات تجهیزات» چالش تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی

این تولید کننده افزایش بیش از حد قیمت مواد اولیه و قطعات وارداتی را مشکل دیگر گروه صنعتی ویدر دانست و گفت: قیمت برخی قطعات مورد نیاز دستگاه های بسته بندی مرتبا تغییر می کند و علت این امر انحصار در واردات این تجهیزات است.

بهتاش با بیان اینکه فردی به صورت انحصاری قطعات وارداتی ماشین آلات صنعتی را وارد کشور کرده و قیمت گذاری می کند، تصریح کرد: برای ادامه فعالیت مجبور به تأمین قطعات مورد نیاز خود از این فرد هستیم.

لزوم برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی

معاون تولید گروه صنعتی ویدر در پایان با بیان اینکه واردات کالاهای مشابه داخلی منجر به تضعیف تولید داخلی خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه های صادراتی منجر به رونق تولید خواهد شد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.