۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۲۱۲ ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ دسته: تولید
۰

احمدی کارآفرین استان البرز با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است که در زمینه تولید تجهیزات صنایع غذایی فعالیت می کند، گفت: طی یک سال گذشته اقدام به راه اندازی شعبه دوم این مجموعه کرده ایم، اما قوانین و مجوزهای مزاحم اداره گاز مانع افتتاح این واحد تولیدی شده است.

به گزارش سمیه بیگدلی خبرنگار استان البرز مسیر اقتصاد تحقق رونق تولید به عنوان شعار سال، نیازمند تسهیل و هموارسازی محیط کسب و کار است. در این راستا باید اقداماتی نظیر ساماندهی مجوزها و حذف قوانین و مقررات مزاحم در دستور کار دولت قرار بگیرد. بسیاری از  تولیدکنندگان داخلی نیز به این مسئله اذعان دارند که قوانین مزاحم یکی از بزرگترین موانع بر سر راه تولید است.

چالش تولیدکنندگان تجهیزات صنایع غذایی با قوانین و مجوزهای مزاحم

سمیه احمدی کارآفرین استان البرز در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه حدود ۱۵ سال است که در زمینه تولید تجهیزات صنایع غذایی فعالیت می کند، گفت: طی یک سال گذشته اقدام به راه اندازی شعبه دوم این مجموعه کرده ایم، اما قوانین و مجوزهای مزاحم اداره گاز مانع افتتاح این واحد تولیدی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات لازم در واحد جدید تولیدی مستقر هستند، گفت: تا به امروز هزینه های زیادی برای راه اندازی این واحد تولیدی صرف شده است و در صورت افتتاح آن برای افراد زیادی اشتغال‌زایی خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل انشعاب گاز واحد جدید تولیدی به اداره مرکزی بهره برداری استان رجوع کرده است، گفت: رئیس بهره برداری استان برای رفع این مشکل طی نامه ای از رئیس اداره گاز کمالشهر کرج، خواستار مساعدت طبق قانون رفع موانع تولید شده است.

وی ادامه داد: اما در وهله آخر، متوجه شدیم که افتتاح این واحد تولیدی حداقل ۶ الی ۱۲ ماه دیگر زمانبر خواهد بود.

افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه

این تولید کننده استان البرزعدم ثبات نرخ ارز را عامل تضعیف تولید داخلی دانست و گفت: افزایش چشمگیر نرخ ارز و بالتبع آن تورم انتظاری موجب شده، هزینه های تولید افزایش یابد و رقابت پذیری واحدهای تولیدی در بازارهای مختلف کاهش یابد.

وی گفت: همچنین افزایش چشمگیر قمیت مواد اولیه (افزایش ۶ برابری نسبت به سال گذشته) فشار زیادی را به واحدهای تولیدی وارد کرده است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت رفع این موانع، توانایی صادرات بسیاری از محصولات تولیدی مان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.