۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۸۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ دسته: پول و بانک، وضعیت بانک‌ها
۰

نرخ کفایت سرمایه بانک آینده در سال ۹۶ حدود ۱ درصد بوده است که نشان از فعالیت پرریسک این بانک دارد. این بانک تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ‎خلق پول کرده (وام داده است) در حالی که فقط ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک آینده تاکنون لیستی از تسهیلات کلان و وامهایی که به افراد مرتبطش پرداخت کرده و همچنین تسهیلاتی که معوق شده، منتشر نکرده است.

بانک ها طبق رویه ای که بانک مرکزی قرار داده، این اطلاعات را در صورت های مالی خود منتشر می کنند؛ اما بانک آینده تاکنون چنین اطلاعاتی را ارائه نکرده است. این بانک همچنین هنوز صورت های مالی سال ۹۷ خود را ارائه نداده است.

نرخ کفایت سرمایه ‎بانک آینده طبق صورت های مالی سال ۹۶ این بانک یک درصد بوده است که یک هشتم مقداریست که باید باشد. این بدان معناست که این بانک بسیار پرریسک است. همچنین بانک آینده تا پایان سال ۹۷ بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ‎خلق پول کرده (وام داده است) در حالی که فقط ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.

ضروری است بانک مرکزی نظارت دقیق تری بر فعالیت این بانک داشته باشد و جلوی بحران آفرینی آن در اقتصاد و هزینه‌زایی برای مردم را بگیرد.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.