۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۶۲۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ دسته: انرژی
۰

با تصمیم وزارت نفت مبنی بر عرضه منظم فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نامه‌ای، برنامه منظم این عرضه‌ها را تشریح کرد. کارشناسان معتقدند استقبال خوب بورس انرژی در چند روز گذشته از عرضه بنزین در این بازار یکی از دلایل این تصمیم وزارت نفت بوده است. در همین راستا مدیر عامل شرکت بورس انرژی ایران، از ۷۰ کارگزاری عضو این شرکت درخواست کرد اقدامات و تمهیدات لازم را جهت جذب مشتریان بالقوه و بازاریابی گسترده اتخاذ کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد علیرضا صادق‌آبادی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نامه‌ای به سید علی حسینی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران، برنامه هفتگی عرضه فرآورده های نفتی در این بازار را اعلام کرد.

عرضه هفتگی و منظم فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی ایران

در این نامه آمده است:«با عنایت به سیاست این شرکت مبنی بر تقویت و توسعه معاملات فرآورده های نفتی در بورس انرژی ایران ، برنامه عرضه فرآورده های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بورس انرژی ایران به صورت هفتگی به شرح ذیل اعلام می گردد:

دوشنبه‌ها: عرضه گاز مایع و نفت سفید خوراک

سه شنبه‌ها: بنزین سوپر، بنزین یورو ۴، بنزین معمولی، نفت گاز یورو ۵ و نفت گاز PPM ۵۰۰۰

چهار شنبه‌ها: تمامی فرآورده‌های نفتی فوق الذکر

صادق آبادی در انتهای این نامه از مدیرعامل بورس انرژی ایران درخواست کرده است که اقدامات و هماهنگی های لازم به منظور توسعه بازار و جذب خریداران از طریق آن بورس صورت پذیرد.

تصویر این نامه در زیر آمده است:

فراخوان ۷۰ کارگزاری برای فعال شدن در بورس انرژی

در همین راستا، سید علی حسینی مدیر عامل شرکت بورس انرژی ایران در ابلاغیه‌ای خطاب به مدیران عامل ۷۰ شرکت کارگزاری عضو این شرکت، از برنامه عرضه هفتگی فرآورده های نفتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در این بازار متشکل خبر داد.

در این ابلاغیه آمده است: عطف به نامه شماره ۳۶۹۳۲ مورخ ۱۳ مرداد ماه ۹۸ مدیر عامل محترم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، به استحضار می رساند به منظور توسعه و تقویت بازار فرآورده های هیدروکربوری مقرر گردید از این پس عرضه فرآورده های نفتی آن شرکت در بورس انرژی ایران بر اساس زمان بندی و به صورت هفتگی انجام پذیرد.

لذا مقتضی است شرکت های کارگزاری عضو ضمن توانمند سازی واحد های بورس انرژی خود، اقدامات و تمهیدات لازم را جهت جذب مشتریان بالقوه و بازاریابی گسترده اتخاذ کنند.»

تصویر نامه مدیرعامل بورس انرژی ایران در زیر آمده است:

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.