۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۴۷۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ دسته: تولید
۰

ذوالنوریان مدیرعامل شرکت پارس دکل با بیان اینکه بروکراسی اداری مانع بزرگی بر سر راه تولید است، افزود: غیر‌قابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه یکی از چالش‌های اصلی تولیدکنندگان است.

به گزارش زارع خبرنگار استان فارس مسیر اقتصاد یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان غیر قابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات است. بطوریکه این مسئله موجب شده تا بسیاری از بنگاه‌های صنعتی با رکود دست و پنجه نرم کنند.

نوسانات قیمت ارز چالش فعلی تولیدکنندگان

محمد ذوالنوریان مدیرعامل شرکت پارس دکل درگفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت، گفت: سه محصول دکل های مخابراتی، دکل های برق و دکل های نظارتی در این مجموعه تولید می گردند، همچنین حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد از محصولات ما به کشورهای هدف صادر می شود.

وی عدم ثبات نرخ ارز را بزرگترین چالش واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی، تولیدکنندگان به سختی می توانند محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کنند، چرا که زمان عقد قرارداد با طرف خارجی تا تحویل کالا، شش ماه به طول می انجامد و طی این مدت امکان نوسان زیاد قیمت ارز وجود دارد.

بروکراسی اداری مانع بزرگی بر سر راه تولید

ذوالنوریان با بیان اینکه بروکراسی اداری مانع بزرگی بر سر راه تولید است، افزود: مجوزها و قوانین زائد یکی دیگر از مسائلی است که تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه برای اخذ یک مجوز باید ماه‌ها دوندگی کرد، گفت: به عنوان نمونه اگر فردی برای اخذ کد کارداری به اداره بیمه مراجعه کند، باید چندین سند اعم از سند مالکیت، پروانه کسب و… را به همراه داشته باشد تا کد مذکور برای وی صادر شود؛ اما در صورت عدم مراجعه کارفرما به اداره بیمه، مأمور این اداره مراجعه کرده و کد کارداری را در لحظه صادر می کند، لذا در این شرایط کارفرمایان تمایلی برای مراجعه به اداره بیمه ندارند.

غیر قابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه چالش مهم تولیدکنندگان

وی با بیان اینکه دولت بایستی حمایت‌های تسهیلاتی ویژه از تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهد، عنوان کرد: عدم ثبات نرخ ارز موجب شده تا توانایی راه اندازی واحد جدید تولیدی خود را در سال آتی نداشته باشیم.

این تولیدکننده در پایان با بیان اینکه تغییر لحظه ای قیمت مواد اولیه موجب شده تا تولید برخی محصولات با کندی پیش رود، گفت: غیر قابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه چالش اصلی تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.