۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۳۶۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ دسته: مسکن
۰

طبق قوانین دولت مرکزی هند، به منظور شفاف‌سازی و وصول مالیات‌های بخش مسکن، تمامی خریداران، فروشندگان، صاحب‌خانه‌ها و مستأجران، موظفند معاملات خود را در یک سامانه ثبت کنند. همچنین برای جلوگیری از فرار مالیاتی یا کم اظهاری قیمت مسکن، معاملات نیز تنها با سیستم بانکی امکانپذیر است و پرداخت نقدی توسط افراد ممنوع می‌باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد دولت هند به منظور پیشگیری از فساد مالی و فرار مالیاتی در معاملات مسکن، قوانین خاصی را به اجرا گذاشته است. طبق قوانین دولت مرکزی هند تمام خریداران، فروشندگان، صاحب‌خانه ها و مستأجران باید معاملات خود را در سامانه رجیستری مسکن، با بیان جزئیاتِ کامل ثبت کنند.

شفاف‌سازی معاملات مسکن هند با الزام ثبت در سامانه املاک

همچنین به منظور ردگیری و شفاف‌سازی معاملات مسکن، پول رد و بدل شده بین طرفین باید از طریق سیستم بانکی صورت گیرد و پرداخت نقدی ممنوع است.

سابنا بانسل استاد اقتصاد دانشگاه دهلی هند درباره این قوانین مالیاتی گفت: تا دو سال پیش معاملات مسکن به صورت نقدی انجام می‌گرفت که امکان کم اظهاری بهای آن وجود داشت؛ اما در حال حاضر دولت برای شفاف سازی، ثبت معاملات در سامانه مخصوص و واریز بهای مسکن مبادله شده بین خریدار و فروشنده را در بانک اجباری کرده است.

وی افزود: دولت، مالیات بر خانه‌های دوم و سوم و عایدی ناشی از زمین و مسکن را از طریق سامانه ثبت معاملات و مبلغ واریز شده به بانک تنظیم و اخذ می‌کند.

این استاد دانشگاه با تشریح روند ثبت معاملات ملکی تصریح کرد: در سامانه باید تمام جزئیات معاملات ملکی ثبت شود اعم از اینکه قیمت واقعی ملک چقدر است؟ پول خرید خانه از کجا آمده؟ ارثی است یا از طریق درآمد به‌دست آمده؟

پرداخت تسهیلات خرید مسکن تنها با ثبت معاملات در سامانه املاک

بانسل با بیان اینکه با این کار شفاف‌سازی صورت می گیرد و پرونده های فساد مالی نیز فاش می شود، عنوان کرد: طبق قانون هند پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید مسکن نیز نیازمند ثبت معامله در سامانه مذکور است.

وی به حمایت دولت در تخفیف مالیاتی برای داشتن سرپناه برای زنان به ویژه پس از فوت همسران اشاره کرد و گفت: سازمان مالیاتی هند تخفیفی برای حمایت از زنان در نظر گرفته است تا در آینده و در صورت نبود سرپرست، بانوان سرپناهی برای خود داشته باشند.

حمایت دولت از بانوان باعث شده تا پیش از اینکه دولت برای اخذ مالیات به بررسی پرونده‌های مالی زنان اقدام کند، خود افراد به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند و معتقدند پرداخت مالیات، پیامدهای مثبتی مانند ساخت جاده، آموزش رایگان و تأمین امنیت برای توسعه کشور دارد.

منبع: سرویس بین الملل صدا و سیما، کد خبر: ۲۴۹۱۳۱۸

انتهای پیامراه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.