۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۶۱۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ دسته: دولت و حکمرانی
۰

«مری آن رایت» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است ایران نقش مهمی در منطقه دارد و بسیاری از دولت‌ها از سیاست‌های ایران در منطقه حمایت می‌کنند که این دقیقاً مشکل آمریکا با ایران است. علت اصلی هراس آمریکا و دشمنی او با ملت ایران نقش کلیدی این کشور در منطقه و الگوسازی برای غرب آسیاست. آمریکا در موارد متعددی چون حمایت از عراق برای حمله به این‌کشور و هدف‌قراردادن هواپیمای مسافربری، دشمنی خود را با ملت ایران ثابت کرده‌است.

به گزارش مسیر اقتصاد مری آن رایت، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و دیپلمات سابق آمریکایی در کابل، در برنامه «بدون مرز» از حقایقی در مورد سیاست خارجی آمریکا پرده برداشت. وی در مورد اقدامات آمریکا در مواجهه با تروریسم گفت: آمریکا جنگ با افغانستان را جنگ با تروریست نامید. همان‌گونه که امروز از داعش حمایت می‌کند، در آن زمان نیز از گروه های جهادی و طالبان حمایت می‌کرد.

نقش کلیدی ایران و سیاست متناقض آمریکا در منطقه

وی در بیان تناقضات موجود در سیاست های آمریکا در خاورمیانه گفت: آمریکا از کشورهای دیکتاتوری حمایت می‌کند و به عربستان که منبع تروریسم است، اسلحه می‌فروشد. هرچند ما ادعا می‌کنیم که باید از حکومت‌های دموکرات در خاورمیانه پشتیبانی کنیم، اما از رژیم‌هایی که اصلاً دموکرات نیستند مثل بحرین یا عربستان سعودی حمایت می‌کنیم.

وی افزود: سیاست آمریکا در غرب آسیا سیاستی عجیب و غریب و متناقض است. من فکر می‌کنم که مردم دنیا متوجه این‌گونه تناقض در رفتارهای آمریکا هستند. در حالی که بسیاری از مردم آمریکا متوجه چنین تناقضاتی نشده‌اند.

هراس آمریکا نسبت به الگوبرداری کشورهای منطقه از ایران

این سیاستمدار آمریکایی نقش ایران را در امنیت منطقه این گونه توصیف نمود: ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است. ایران نقشی کلیدی و اساسی در منطقه دارد. متأسفانه ایران همواره مورد تهاجم سیاست‌های غیر منطقی آمریکا است. حمایت آمریکا از عراق در جنگ هشت ساله نمونه‌ای از آن است که باعث کشته شدن میلیون‌ها ایرانی و عراقی شد.

او ضمن اشاره به حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری که موجب کشته شدن ۳۰۰ مسافر این هواپیما شد، به عنوان نمونه ای از اقدامات خصمانه آمریکا، گفت: ایران نقش مهمی در منطقه دارد و بسیاری از دولت‌ها از سیاست‌های ایران در منطقه حمایت می‌کنند؛ که این دقیقاً مشکل آمریکا با ایران است. ایران در منطقه با جسارت علیه منافع امریکا گام بر می‌دارد و این می‌تواند الگوسازی برای دیگر کشورهای منطقه باشد. این مسأله موجب نگرانی امریکا شده است. به طور کلی نقش ایران بسیار مهم و اساسی است. ایران از نظر نظامی و اقتصادی بسیار قوی است.[۱]

انقلاب اسلامی ایران، الگویی برای مستضعفین

تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، حتی سخن از ایستادگی جلوی آمریکا به عنوان ابرقدرت شماره ۱ جهان، مضحک به نظر می رسید. نه در داخل ایران و نه در خارج از آن، کسی تصور نمی کرد زمانی جهان تک قطبی که آمریکا در آن همه کاره است، به جهانی چندقطبی تبدیل شود که یک قطب آن را جمهوری اسلامی ایران تشکیل داده باشد. کشوری که پس از پیروزی انقلاب در آن، دچار تغییرات راهبردی کلانی شد و از ژاندارم آمریکا در منطقه، به دشمن شماره ۱ آمریکا و الگوی ایستادگی مقابل استکبار تبدیل شد.

این دستاوردها، حاصل اندیشه ناب انقلابی است که با قیام امام خمینی (ره) در ایران تسری یافت؛ اندیشه ای که مبارزه با آمریکا را یک وظیفه فراملی می دانست و رهبری که معتقد بود: «هرچه فریاد دارید، بر سر آمریکا بکشید که همین فریاد همگانى‏ مرگ بر آمریکا براى او مرگ می‌آورد.»[۲]

پینوشت:

[۱] خبرگزاری مهر، کد مطلب: ۴۶۷۷۲۷۵

[۲] خبرگزاری مشرق نیوز، کد مطلب: ۲۵۶۹۲۸

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.