۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۱۵۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حجت الاسلام غفاری عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به اینکه امروز مدیریت ها به جای تعریف تکلیف مداری و مسئولیت محوری تبدیل به فرصت محوری شده است، تصریح کرد: منفعت طلبی در مسئولیت عامل شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولین شده است.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد یکی از عواملی که باعث شده مردم به مسئولین اعتماد نداشته باشند، شکاف طبقاتی موجود میان مردم و مسئولین است. مسئولینی که با درآمد بالا و زندگی اشرافی خو گرفته باشند، مشکلات مردم را درک نمی‌کنند و لذا اهتمامی نیز برای حل مسائل آن ها نخواهند داشت.

تبدیل تکلیف به فرصت عامل افزایش شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولین

حجت الاسلام دکتر حسن غفاری فر استاد دانشگاه و حوزه در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مسئله شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولین، تصریح کرد: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند مسئولیت در حکومت اسلامی طعمه نیست، بلکه تکلیف است.

وی ادامه داد: از زمانی که مدیریت ها به جای تکلیف مداری و مسئولیت محوری تبدیل به فرصت محوری شده است و به عبارتی واژه مسئول در نظام اسلامی تبدیل به واژه رئیس شده است، شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولین به وجود آمد.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تفاوت بین مدیریت و کارشناسی اشاره کرد و افزود: تبدیل واژه های مسئولیت به ریاست و تکلیف به فرصت برای کسب سرمایه بزرگترین انحرافی بود که در مدیریت ها تعریف شد.

منفعت طلبی عامل شکاف بین مردم و مسئولین 

وی با بیان اینکه در این نوع انحراف، انسانیت، تعهد و تکلیف از بین می رود، تأکید کرد: زمانیکه تعهد کنار برود و فقط خروجی مهم باشد، این نتیجه محوری تبدیل به سود مادی می شود.

غفاری فر ادامه داد: لازمه اثرگذاری شفافیت به منظور کاهش شکاف طبقاتی، تغییر مبانی است؛ لذا تا زمانیکه مبانی تغییر نکند، این شفافیت کارساز نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بحران اصلی عدم آگاهی نیست، خاطرنشان کرد: امروزه بحران اصلی، تغییر ایدوئولوژی است.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.