۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۸۲۲ ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

ژاپن اعلام کرده است که برای تبادل پیام‌های مالی و پولی میان بانک‌های جهان، یک سیستم پرداخت مشابه سوئیفت ایجاد خواهد کرد. این سیستم قرار است به عنوان رابط میان ارزهای دیجیتالی مختلف عمل نماید و هدف اصلی از راه‌اندازی آن مبارزه با پولشویی عنوان شده‌است.

به گزارش مسیر اقتصاد ژاپن اعلام کرده است که برای انجام پرداخت های بین المللی، یک سیستم پرداخت مشابه سیستم سوئیفت ایجاد خواهد کرد. پیش بینی می شود که این سیستم تا دو الی سه سال آتی عملیاتی شود.

ژاپن سیستم پیام‌رسان مالی مشابه سوئیفت راه‌اندازی می‌کند

این شبکه پرداخت بین المللی که ژاپن رهبری آن را بر عهده گرفته قرار است ارتباط میان ارزهای دیجیتالی را برقرار کند. شبکه پرداخت مذکور به دنبال این است که از قابلیت هایی مشابه با سوئیفت برخوردار باشد تا بانک ها از آن برای تبادل پیام های مالی و پولی استفاده کنند.

هدف اصلی از راه اندازی شبکه مشابه سوئیفت، مقابله با پولشویی اعلام شده است. زمان دقیق راه اندازی این شبکه مشخص نیست، ولی انتظار می رود این کار تنها چند سال به طول بینجامد. ژاپن قصد دارد برای تسریع در این زمینه با دیگر کشورهای جهان نیز همکاری کند.

هنوز جزئیات دقیقی درخصوص اینکه این شبکه چگونه فعالیت خواهد کرد، ارائه نشده است. وزارت دارایی ژاپن و آژانس خدمات مالی این کشور قصد دارند ساختار شبکه مذکور را طراحی کنند. ژاپن اولین کشور جهان بود که در سال ۲۰۱۷ قوانینی را برای تبادل ارزهای دیجیتال در سطح ملی وضع کرد.

سیستم پرداخت سوئیفت، یک سیستم قدیمی است که مطابق با فناوری های روز توسعه نیافته است. امروزه کشورها و بانک های مختلفی در تلاش هستند که در آینده نزدیک، سیستم های موازی سوئیفت در پرداخت های بین المللی را طراحی کنند. همچنین بسیاری از کشورها نیز با کمک فناوری بلاک چین و دیگر فناوری ها این سیستم ها را راه اندازی کرده اند.

منبع: کوین تلگراف yon.ir/VY9Yf

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.