۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۱۵۳ ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ دسته: مسکن
۰

سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در بازار مسکن امروز فقط تماشاچی میدان است، گفت: زیر ساخت دریافت مالیات بر عایدی سرمایه فراهم است و بایستی دولت با تصویب لایحه ای این پایه مالیاتی را ایجاد نماید. 

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد، مسکن یکی از مهم‌ترین مسائل امروز خانواده‌ها در جامعه می باشد و بالارفتن قیمت مسکن و اجاره‌بها در یک سال اخیر توسط برخی سودجویان و دلالان موجب ایجاد نارضایتی در جامعه شده است. بررسی ها نشان می دهد برای مقابله با سوداگری در بازار مسکن و حذف تقاضای سرمایه ای، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه ضروری است.

لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی توسط دولت

در این راستا علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به نقش مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن، اظهار کرد: وضع این پایه مالیاتی منجر به کاهش قیمت مسکن می شود.

وی با بیان اینکه دولت اقدام مناسبی برای کنترل بازار مسکن انجام نمی دهد، ادامه داد: طبق نظر کارشناسان حدود ۲.۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد.

سلیمی با بیان اینکه کوتاهی دولت در بخش مسکن در شش سال گذشته امروز خود را نشان داده است، تصریح کرد: امروز مسکن در بازار عرضه و تقاضا با چالش های جدی مواجه شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت بایستی قانون مالیات بر خانه های خالی را هر چه سریع تر اجرا نماید تا بستر سودجویی برای سوداگران جمع شود.

زیر ساخت دریافت مالیات بر عایدی سرمایه فراهم است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آیا دولتمردان می دانند که امروز برای یک زوج جوان مسکن دار شدن تبدیل به آرزو شده است، تصریح کرد: زیر ساخت دریافت مالیات بر عایدی سرمایه فراهم است و بایستی دولت با تصویب لایحه ای این پایه مالیاتی را ایجاد نماید.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.