۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۱۱۳ ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شریف فرد نايب رئیس انجمن سراميك كشور با اشاره به اینکه پیش بینی ناپذیری قوانین صادراتی مهمترین چالش تولیدکنندگان داخلی است، تصریح کرد: صادركنندگان تنها توانایی بازاریابی محصولات خود در بازار کشورهای همسایه را دارند، اما نمی توان توقع داشت مسائل مربوط به گمرک كشور مقصد و چالش هايی مانند انتقال ارز را هم برطرف كنند؛ حل این چالش‌ها در حیطه وظایف دولت است.

به گزارش محمد نجفی خبرنگار استان یزد مسیر اقتصاد در سال های اخير مشكلات بسياری همچون انتقال ارز حاصل از صادرات برای تولیدکنندگان داخلی ايجاد شده است که بخشی از اين معضلات به دلیل مديريت ناكارآمد دولتی و عدم نظارت بر آن شكل گرفته است.

لزوم تعيين راهكاری توسط دولت براي انتقال ارز حاصل از صادرات

نصرالله شريف فرد نايب رئیس انجمن سراميك كشور در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مشكلات انتقال ارز حاصل از صادرات تاکید کرد: برای حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان نیازمند تصمیم قاطع دولت هستیم.

نايب رئیس انجمن سراميك كشور در این باره گفت: در حال حاضر، هیچ کدام از بانک های داخلی تسهیل کننده بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور نیستند و برای این مهم بایستی چاره ای اندیشید.

 تعرفه گمرکي کشور مقصد  باید کاهش یابد

شريف فرد با بيان اينكه تمام توان دولت برای تغییر تعرفه گمرکی كشورهايی كه شريك اقتصادی ايران هستند بايد به كار گفته شود، اظهار داشت: تعرفه گمرکیکه از واردات کالاهای ایرانی در منطقه گرفته می شود با سایر کشورها حتی همسایگانی مانند عربستان و ترکیه به مراتب بیشتر است.

اين صادركننده با اشاره به توافقی که میان ایران و پاکستان امضا شده است، تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، مقرر شد تا ایران تعرفه واردات برنج پاكستانی را کاهش دهد و در مقابل گمرک آن كشور نیز تعرفه واردات کاشی و سرامیک از ایران را بکاهد تا میزان تبادلات دو کشور افزایش یابد، اما با وجود این که تعرفه برنج در کشورمان کاهش یافته اما دولت پاکستان تعرفه واردات کاشی و سرامیک از کشورمان را کاهش نداد.

وی ادامه داد: تعرفه واردات کاشی و سرامیک از ایران به پاکستان، به مراتب بیشتر از تعرفه وادرات این کالا از سایر کشورها است.

پیش بینی ناپذیری قوانین صادراتی مهمترین چالش تولیدکنندگان

شریف فرد با اشاره به اینکه قوانین و مقررات صادراتی به عراق دائما در حال تغییر است، گفت: تعرفه های صادرات به کشورهای همسایه دائما در حال تغییر است و  در چنين شرايطی تولیدکنندگان به سربازان بی سلاح جبهه اقتصاد مقاومتی تبدیل شده اند.

شريف فرد در پایان با اشاره به اینکه پیش بینی ناپذیری قوانین صادراتی مهمترین چالش تولیدکنندگان است، گفت: صادركنندگان تنها توانایی بازاریابی محصولات خود در بازار کشورهای همسایه را دارند، اما نمی توان توقع داشت مسائل مربوط به گمرك كشور مقصد و چالش هايی مانند انتقال ارز را هم برطرف كنند؛ لذا حل این چالش ها در حیطه وظایف دولت است.

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.