۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۸۰۳ ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ دسته: کشاورزی کارشناس: مهدی سروی
۰

وزارت کشاورزی کانادا در راستای اجرای برنامه جامع مشارکت کشاورزی قصد دارد تا با حمایت ۹۹۲ میلیون دلاری، وضعیت تولید و عرضه محصولات ارگانیک را بهبود بخشد. هدف از اجرای این سیاست حمایتی تامین تقاضای مصرفی مردم برای محصولات ارگانیک از طریق تولیدات داخلی و بهبود شرایط تولیدکنندگان این محصولات است.

به گزارش مسیر اقتصاد کانادا به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و حمایت دولت از بخش کشاورزی، رتبه پنجم صادرات مواد غذایی جهان را به خود اختصاص داده و مناطق مختلف جهان مقصد صادرات محصولات کشاورزی و غذای این کشور است.

بخش کشاورزی یکی از بخش های مهم و اصلی این توافقنامه است، چرا که بخش کشاورزی در اقتصاد کانادا بسیار مهم تلقی می شود و درصد اشتغال بالایی را نیز برای این کشور به ارمغان می آورد.

یکی از برنامه های کلیدی این وزارتخانه رشد ارزش صادرات محصولات کشاورزی تا سال ۲۰۲۵ به ۷۵ میلیارد دلار است. برای این منظور بخش بازرگانی این وزارتخانه اقدام به رصد بازار کشورهای مختلف در جهت افزایش صادرات محصولات کشاورزی به این کشورها می کند.

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری دولت کانادا در بخش کشاورزی تا سال ۲۰۲۵

وزارت کشاورزی کانادا وظیفه حمایت از تولید و تجارت محصولات کشاورزی را در این کشور برعهده دارد و به صورت کلی سیستم کشاورزی و غذای کانادا (وزارت کشاورزی)، به صورت یک زنجیره واحد از قبل تولید شکل گرفته و تا ارائه محصولات بدست مصرف کنندگان ادامه می یابد.

دولت کانادا سیاست های مختلفی را برای حمایت از تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی در نظر می گیرد به نحوی که اخیرا وزارت کشاورزی این کشور در یک برنامه حمایتی اقدام به سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در این کشور کرد.

بنابر اعلام دولت کانادا، برنامه جامع مشارکت کشاورزی این کشور سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در ۵ سال آینده در بخش کشاورزی ایالت های مختلف این کشور است؛ هدف این برنامه کمک به بهبود کمی و کیفی نوآوری در تولیدات کشاورزی است.

حمایت ۹۹۲ میلیون دلاری کانادا از تولید محصولات ارگانیک

وزارت کشاورزی کانادا اخیرا در ادامه سیاست های حمایتی خود برای تولید محصولات کشاورزی با همکاری انجمن تولیدکنندگان محصولات ارگانیک COTA در این کشور قصد دارد تا وضعیت کشاورزان تولیدکنندگان این محصولات را بهبود بخشد. این برنامه حمایتی در قالب برنامه جامع مشارکت کشاورزی کانادا انجام خواهد شد و دولت حمایت ۹۹۲ میلیون دلاری برای بهبود وضعیت این بخش انجام خواهد داد.

هدف از اجرای این پروژه بهبود شرایط تولید محصولات ارگانیک، آموزش تولیدکنندگان این محصولات برای فروش محصولات خود در بازار و افزایش صادرات این محصولات متناسب با بازارهای مختلف است. بر اساس اعلام وزیر کشاورزی کانادا اجرای این برنامه حمایتی در بخش تولید محصولات ارگانیک باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی دیگر خواهد شد.

انجمن تولیدکنندگان محصولات ارگانیک در کانادا که متشکل از نمایندگان تشکل های تولیدی و تجاری این محصولات است در جهت افزایش صادرات بخش کشاورزی کانادا تا سال ۲۰۲۵ برنامه های مختلف دیگری را نیز اجرا خواهد کرد.

افزایش تقاضای مصرف محصولات ارگانیک در کانادا

گفتنی است کشت محصولات ارگانیک طی سال های اخیر در کشورهای مختلفی از جهان آغاز شده است که کشت این محصولات در کانادا به دلیل تقاضای بسیار زیاد مصرف کنندگان طی سال های اخیر اهمیت زیادی یافته است.

کشت ارگانیک به شیوه یا عملکرد کشاورزان هنگام پرورش، تولید و حتی فرآوری محصولاتی از جمله میوه ها، سبزیجات، صیفی جات و حبوبات اشاره دارد. به صورت کلی هدف کشاورزان و دامپرورانی که در این زمینه فعالیت می کنند، به طور مشخص حفاظت از خاک و آب به عنوان دو عنصر اصلی تولید محصول و در عین حال کاهش آلودگی هاست.

بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان محصولات ارگانیک کانادا در سال ۲۰۱۷ به صورت میانگین مردم این کشور حدود ۶۶ درصد از بودجه غذایی خود را صرف خرید محصولات ارگانیک کرده بودند. دلیل اصلی این تمایل مردم کانادا به مصرف محصولات ارگانیک به دلیل تضمین بالای سلامت این محصولات است.

منابع:

وزارت کشاورزی کانادا yon.ir/ZGALl

نیوز وایر yon.ir/OtmL9

ارگانیک مارکت yon.ir/7BZ20

انتهای پیام/ حمایت از کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.