۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۳۲۳۸ ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ دسته: تولید
۰

احمدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه عدم اجرای درست سیاست‌های اصل ۴۴، یکی از چالش های فعلی کشور است، تصریح کرد: در صورتیکه دولت اصرار بر واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ کشور دارد، باید به اهلیت متقاضیان نیز توجه داشته باشد. در عین حال با توجه به شرایط کنونی، واگذاری سهام خودروسازان از سوی دولت، به توسعه صنعت خودرو منجر نخواهد شد.

به گزارش مسیر اقتصاد خصوصی سازی در صنعت خودرو به یکی از مباحث داغ این روزها تبدیل شده است. بررسی ها نشان می دهد، با وجود زیان انباشته میلیاردی خودروسازان، پیدا شدن خریدار برای سهام خودروسازان در هاله ای از ابهام به سر می برد. از طرفی، تعداد معدود قطعه ساز انحصاری (ابر قطعه ساز) برای خرید سهام خودروسازان اعلام آمادگی کرده اند و با این اقدام انحصار از خودروسازان به ابر قطعه سازان منتقل می شود.

در این باره فریدون احمدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای خصوصی سازی ایران خودرو و سایپا مهیا نیست، تصریح کرد: چالش اصل صنعت خودرو سهام حداقلی دولت در صنعت خودرو نیست.

واگذاری سهام دولت منجر به توسعه صنعت خودرو نمی‌شود

احمدی با بیان اینکه عدم اجرای درست سیاست های اصل ۴۴، یکی از چالش های فعلی کشور است، تصریح کرد: در صورتیکه دولت اصرار بر واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ کشور دارد، بایستی خودروسازان را به اهل آن واگذار کند. اما با توجه به شرایط کنونی این امر منجر به توسعه صنعت خودرو نخواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بایستی در فرآیند خصوصی سازی دقت لازم را به کار برد تا انحصار از خودروسازان به بخشی از قطعه سازان واگذار نشود، گفت: بایستی شورای رقابت بر فرآیند واگذاری نظارت کامل داشته باشد تا انحصار از خودروساز به بخش دیگری منتقل نشود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان بخش خصوصی در چند ماهه اخیر عملکردی مشابه دو خودروساز بزرگ کشور داشتند، تأکید کرد: لذا می توان نتیجه گیری کرد که با خصوصی سازی چالش این دو خودروساز حل نمی شود.

وی در پایان افزود: ایجاد شفافیت مالی و اصلاح نظام مدیریتی، پیش نیاز خصوصی سازی در صنعت خودرو است و بایستی اولویت فعلی صنعت خودرو ایجاد شفافیت در این صنعت باشد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.