۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۲۷۴۳ ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ دسته: انرژی
۰

زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مجلس مطرح شده است که تنفس خوراک، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است؛ اما اینطور نیست و تفسیر غلطی انجام شده است؛ معنای دیگر تنفس خوراک، فروش اقساطی است؛ یعنی دولت نفت را به پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها در سال اول راه اندازی، به صورت اقساطی بفروشد.

زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح توسعه ظرفیت پالایشی کشور، گفت: این طرح باید هر چه سریعتر تصویب شود تا بتوانیم خام فروشی را کنار بگذاریم و تحریم ها را کم اثر کنیم.

وی افزود: در مجلس مطرح شده است که تنفس خوراک، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است؛ اما اینطور نیست و تفسیر غلطی انجام شده است.

زارع گفت: معنای دیگر تنفس خوراک، فروش اقساطی است؛ یعنی دولت نفت را به پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها در سال اول راه اندازی، به صورت اقساطی بفروشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حال حاضر فروش نفت به شدت کاهش یافته و فروش اقساطی، یک امکان مهم است و نباید تلقی اشتباه از آن شود.

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس ادامه داد: در حالت کلی نیز دولت می تواند منابع خود را به صورت اقساطی بفروشد و وقتی این کار با هدف کاهش خام فروشی انجام می شود، مانعی ندارد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.