۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۲۳۶۷ ۰۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ دسته: دولت و حکمرانی
۲

اسدی رئیس تشکل‌های کشاورزی در واکنش به موضع اخیر رئیس مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: دکتر لاریجانی باید مدافع حقوق مردم و قوانینی باشد که مجلس آن‌ها را تصویب کرده است. تشکیل وزارت بازرگانی در سال رونق تولید باعث افزایش واردات خواهد شد، به همین دلیل نمایندگان مجلس باید مانع تشکیل این وزارتخانه شوند.

مسعود اسدی رئیس تشکل های کشاورزی در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اثرات منفی تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل این وزارتخانه بر اساس تجارب قبلی باعث افزایش واردات شده و تولید داخلی را به حاشیه خواهد برد. این در حالی است که در سال رونق قرار داریم و نباید شاهد چنین اقداماتی از سوی دولت و مجلس باشیم.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز اظهار داشت: متاسفانه برخی در بدنه دولت به منظور دستیابی به اهداف خود به صورت مکرر درخواست تشکیل وزارت بازرگانی می کنند در حالی که مشکلات بازار با اهتمام ویژه مدیران و تقویت ساختارهای کنونی قابل حل است. با ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی شاهد بهبود وضعیت تولید محصولات داخلی بودیم و بازار نیز به صورت مناسب ساماندهی شد به همین دلیل نمایندگان مجلس نباید اجازه تفکیک این وزارتخانه ها را در شرایط کنونی صادر کنند.

رئیس جمهور به واسطه اختیارات ویژه خود مشکلات بازار را حل کند

اسدی با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در خصوص حل یک هفته ای مشکلات بازار در صورت تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: متاسفانه وعده های رئیس جمهور هر روز نخ نماتر می شود. مردم همچنان وعده های انتخاباتی رئیس جمهور را فراموش نکرده اند که با وعده های جدید روبرو می شوند.

رئیس تشکل های کشاورزی تصریح کرد: چنانچه رئیس جمهور اطمینان دارد که مشکلات کنونی بازار ظرف یک هفته قابل حل است چرا خود ایشان با اختیارات ویژه ای که دارد اقدام به حل این مشکلات نمی کند و به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی است. این درخواست دولت اقدامی برای بازکردن درهای واردات است چرا که در حال حاضر وزارتخانه های تولیدی به منظور حمایت از تولید داخلی اجازه واردات بی رویه را نمی دهند. این در حالی است که در سال های وجود وزارت بازرگانی شاهد واردات گسترده محصولات خارجی و ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی بودیم.

رئیس مجلس باید اجرای قانون انتزاع را از دولت مطالبه کند

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در واکنش به موضع اخیر رئیس مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: دکتر لاریجانی باید مدافع حقوق مردم و قوانینی باشد که مجلس آن ها را تصویب کرده است اما متاسفانه رئیس مجلس تحت تاثیر نظرات دولت قرار دارد. تضعیف جایگاه مجلس باعث افزایش مشکلات کشور در آینده نزدیک خواهد شد.

اسدی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی طی سال های گذشته با با بررسی تجارب داخلی و خارجی اقدام به ادغام این وزارتخانه ها کرد که نتایج بسیار مثبتی نیز داشت به همین دلیل نمایندگان مجلس باید مانع تشکیل وزارت بازرگانی شوند. وزارت جهاد کشاورزی به دلیل دخالت های غیرقانونی سایر نهادهای دولتی در وظایف مربوط به این وزارتخانه در بخش تنظیم بازار تضعیف شده است که مجلس باید با تقویت اختیارات وزارت جهاد کشاورزی اقدام به حل مشکلات بازار کند.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت

  1. آقای اسدی عزیز با این خود کفایت ون مردم بیچاره کردید هرروز افزایش قیمت این چه وضعیه گفتن خود کفایی بشیم برای خود کفایی یک برنامه دراز مدت میخواد نه با ده سال یا پانزده سال چطور خود کفایی که ازاینور دام زنده صادر می‌کنیم از اونور دام زنده وارد میکنید هر موقع جلوی اینا گرفته شد بعد بگو خود کفای شدیم

    ۰۰
  2. مخالفت كشاورزي چي ها با تشكيل وزارت بازرگاني، طبيعي است.چون اختيارت گسترده اي كه ازقانون انتزاع به كشاورزي محول شده است به حوزه بازرگاني برمي گردد ونگراني آقايان دليل اصليش همين است.نكته جالب اين است كه همه كشاورزي چي ها در انتقاد به تشكيل وزارت بازرگاني معترفند كه وظايف قانون انتزاع به درستي انجام نشده است وباز صرفا بخاطر لجاجت ونگراني از از دست رفتن اختيارات خود بر نظر غلط واشتباه خود اصرار مي ورزند.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.