۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۶۳۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ دسته: تولید
۰

بحرینیان عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد با بیان اینکه بیشترین تسهیلات در کره جنوبی به تأمین ماشین آلات اختصاص دارد، تصریح کرد: اختصاص تسهیلات با نرخ بهره پایین برای تأمین ماشین آلات، به بهبود عمق ساخت داخل خودروها منجر خواهد شد.

سید محمد بحرینیان مدیر عامل یکی از بزرگترین قطعه سازان استان خراسان رضوی در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه ناکارآمدی صنعت خودرو برای همگان به اثبات رسیده است، تصریح کرد: بررسی کارنامه عملکرد صنعت خودرو طی چهار دهه اخیر نشان می دهد که کیفیت پایین سیاستگذاری منجر به وضعیت فعلی شده است.

نگرش درآمدی قوانین عامل ناکارآمدی صنعت خودرو

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به اینکه قوانین وضع شده طی سالیان اخیر نگرش درآمدی داشته است، گفت: قانون چگونگی محاسبه و وصول حقوق گمرکی، سود بازرگانی و مالیات انواع خودرو و ماشین آلات راهسازی وارداتی و ساخت داخل و قطعات آنها نمونه ای از این قوانین است که با نگرش درآمدی تصویب شد.

بحرینیان با بیان اینکه کشورهای موفق در صنعت خودرو، قوانینی با نگرش توسعه ای تصویب کرده اند، ادامه داد: به عنوان نمونه وزارت صنایع و ماشین سازی چین در سال ۱۹۹۵، قانونی تحت عنوان «راهبرد بلند مدت برای توسعه و تأمین صنایع خودرو» را وضع نمود.

عمده درآمدهای مالیاتی دولت بر روی دوش تولیدکنندگان

این قطعه ساز بزرگ استان خراسان رضوی با بیان اینکه بخش تولید، چهار برابر سهم خود از تولید ناخالص ملی مالیات پرداخت می کند، گفت: اما از بخش خدمات، یک چهارم سهم خود از تولید ناخالص ملی مالیات اخذ می شود.

وی گفت: این در حالی است که در کشورهای موفق صنعتی نظیر کره جنوبی با هدف حمایت از تولیدکنندگان، عمده مالیات از بخش خدمات اخذ می شود.

به روز رسانی ماشین آلات تولید عامل بهبود داخلی سازی صنعت خودرو

بحرینیان با بیان اینکه راهبرد کشور در شرایط تحریمی بایستی بهبود داخلی سازی در صنعت خودرو باشد، گفت: در شرایط فعلی که تأمین قطعات با ارزش افزوده خودرو با مشکل مواجه شده است، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان راهگشا خواهد بود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد در پایان با بیان اینکه بیشترین تسهیلات در کره جنوبی به تأمین ماشین آلات اختصاص دارد، تصریح کرد: اختصاص تسهیلات با نرخ بهره پایین برای تأمین ماشین آلات، منجر به بهبود عمق ساخت داخل خودروها خواهد شد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.