۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۱۳۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ دسته: تولید
۰

بی مقدار عضو فراکسیون حمایت از قطعه سازان با بیان اینکه افزایش تیراژ تولید به کاهش قیمت خودرو منجر خواهد شد، از همکاری با تعدادی از شرکت های دانش بنیان در زمینه داخلی سازی قطعات با ارزش افزوده بالا، خبر داد.

شهاب الدین بی مقدار، عضو فراکسیون حمایت از قطعه سازان کشور در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی قیمت خودرو طی هفته اخیر تصریح کرد: در هفته های اخیر میزان تولید روزانه خودروسازان روند افزایشی داشته است و این موجب کاهش قیمت خودرو در بازار شده است.

بی مقدار با بیان اینکه افزایش عرضه خودروسازان عاملی برای کنترل قیمت خودرو در بازار است، گفت: ترخیص محصولات خارجی از گمرکات کشور نیز منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار شده است.

داخلی‌سازی قطعات اصلی خودرو دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس فراکسیون حمایت از قطعه سازان کشور ادامه داد: در جلساتی که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشتیم، مشخص شد که تعدادی از شرکت های دانش بنیان در زمینه داخلی سازی قطعات با ارزش افزوده بالا، اقداماتی انجام داده اند. راهکار ثبات در بازار خودرو، حمایت از شرکت های دانش بنیان است تا بتوان عرضه محصولات را افزایش داد.

وی فشار تقاضا و واسطه گری را عامل دیگری در خصوص عدم ثبات قیمت خودرو در بازار دانست و تأکید کرد: بایستی اقداماتی در دستور کار قرار گیرد تا دست دلالان از بازار خودرو کوتاه شود. با همکاری شرکت های دانش بنیان تولیدات ناقص خودروسازان رو به کاهش است و مصرف کنندگان واقعی برای خرید خودرو دست نگه دارند تا شرایط تولید به حالت عادی برسد.

وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بازار خودرو ضروری است

رئیس فراکسیون حمایت از قطعه سازان کشور با بیان اینکه نبایستی خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شود، گفت: کشورهای بسیاری برای حذف سوداگری از بازارهای موازی تولید، مالیات بر عایدی سرمایه را اخذ می کنند.

بی مقدار در پایان تصریح کرد: اخذ مالیات بر معاملات مکرر خودرو، منجر به حذف سوداگری از بازار خودرو می شود و نقدینگی موجود را به سمت تولید هدایت می کند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.