۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۰۷۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ دسته: تولید
۰

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تقدیر از راه اندازی سامانه تولیدات داخلی از سوی وزارت صمت، گفت: اثرگذاری سامانه تولیدات داخلی با ایجاد تضمین خرید ۵ ساله برای محصولات تولیدکنندگان فراهم می‌شود.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با تقدیر از راه اندازی سامانه تولیدات داخلی توسط وزارت صمت تصریح کرد: این سامانه بایستی به صورت جامع شامل توانمندی های تولیدی از یک طرف و نیازمندی های دستگاه های مختلف از طرف دیگر باشد.

تضمین خرید ۵ ساله لازمه اثرگذاری سامانه توانمندی‌های داخلی

حسینی کیا با بیان اینکه هدف اصلی این سامانه بایستی بهبود بومی سازی در صنایع راهبردی باشد، گفت: یکی از چالش های اصلی کشور، عدم داخلی سازی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز این صنایع است. لذا بایستی با کمک این سامانه جامع، شرکت های دانش بنیانی که توانایی داخلی سازی این قطعات را دارند، شناسایی شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تولیدکنندگان و یا پیمانکاران بخش خصوصی چه انگیزه ای برای حضور در سامانه توانمندی های داخلی دارند، تصریح کرد: شرایط تحریمی موجب شده که بسیاری از بنگاه های تولیدی و یا شرکت های دانش بنیان انگیزه برای حضور در این سامانه را داشته باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با اینحال به منظور افزایش انگیزه تولیدکنندگان داخلی برای حضور در این سامانه بایستی مشوق های مختلف از جمله معافیت های مالیاتی و تسهیلات بانکی با بهره بانکی پایین در نظر گرفت.

حسینی کیا تأکید کرد: یکی از عوامل مهمی که موجب افزایش انگیزه تولیدکنندگان برای حضور در این سامانه جامع می شود، در نظر گرفتن ضمانت خرید حداقل ۵ ساله، برای محصولات تولیدکنندگان مختلف است.

لزوم نظارت تولیدکنندگان بر لیست منتشره در سامانه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ضروری است تا تولیدکنندگان بر لیست منتشره در سامانه مذکور نظارت داشته باشند تا در صورتیکه تخلفی در این زمینه صورت گرفت، امکان شکایت وجود داشته باشد و در نهایت دستگاه حاکمیتی متخلف جریمه شود.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.