۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۰۰۳۶ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ دسته: پول و بانک
۰

مقامات نظارتی اروپا با هدف مدیریت ریسک‌های عملیاتی در سیستم مالی، پیشنهاد مشترکی را ارائه کردند. این پیشنهاد مشترک شامل توصیه به کمیسیون اتحادیه اروپا برای ایجاد چارچوب مشخص و موثری به منظور نظارت بیشتر بر ارائه دهندگان خدمات ابری و اینترنتی به شرکت‌های مالی در اروپا است. بر اساس این پیشنهاد تمام شرکت‌های مالی از جمله بانک‌ها باید رویه‌های مدیریت ریسک موثر برای رفع خطرات ICT و امنیت سایبری ایجاد و نگهداری کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد در چارچوب نظارت مبتنی بر ریسک و در راستای مدیریت ریسک‌های عملیاتی و  اطلاعات و ارتباطات در سیستم مالی اروپا، در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۱۹، مقامات نظارتی اروپا (ESAs) پیشنهاد مشترکی را در مورد نیاز به پیشرفت و بهبودهای قانونی مربوط به مدیریت ریسک اطلاعات و ارتباطات (ICT) در بخش مالی اتحادیه اروپا  منتشر کردند.

سه نهاد ESAs، اداره بانکداری اروپا (EBA)، ادارۀ اوراق بهادار و بازارهای مالی اروپا (ESMA) و اداره بازنشستگی و بیمه اروپا (EIOPA) هستند.

پیشنهاد مشترک شامل توصیه‌ای به کمیسیون اتحادیه اروپا برای ایجاد چارچوبی به منظور نظارت بیشتر بر ارائه دهندگان خدمات ابری و اینترنتی به شرکت‌های مالی در اروپا می‌باشد.

پیشنهاد مشترک با تمرکز بر گزارش اتفاقات و حوادث مربوط به ارائه دهندگان خدمات ابری و اینترنتی چندین پیشنهاد را به کمیسیون برای بهبود قوانین ارائه داد.

ایجاد رویه های موثر برای مدیریت ریسک در شرکت های مالی

با توجه به این پیشنهاد مشترک، تمام شرکت‌ها باید رویه‌های مدیریت ریسک موثر را برای رفع خطرات ICT و امنیت سایبری ایجاد و نگهداری کنند.

برای این منظور، آنها باید اقدامات عملیاتی و کنترلی مناسب را در نظر بگیرند. این پیشنهاد مشترک، تاکید زیادی بر انجام این اقدامات برای نظارت بیشتر بر ارائه دهندگان خدمات ابری و اینترنتی در حوزه بانکی و نظام پرداخت را داشتند.

تشدید نظارت بر ارائه دهندگان خدمات مالی اینترنتی در اروپا

این نظارت در مورد سرویس‌‌های ابری که تعداد کمی از این  ارائه دهندگان بزرگ، اکثریت بخش مالی اتحادیه اروپا را اداره می‌کنند، بسیار مهم می‌باشد. به همین دلیل و با توجه به تاثیر فعالیت این ارائه دهندگان سرویس‌های ابری و اینترنتی بر شرکت‌های مالی، باید چارچوب نظارتی مشخص و موثری، برای نظارت بر آنها ایجاد شود. این چارچوب باید شرایطی را برای تایید صلاحیت ارائه دهندگان این سرویس ایجاد نماید.

هم‌چنین با توجه به اینکه ارائه دهندگان این سرویس در داخل و خارج اتحادیه اروپا قرار دارند، هماهنگی بین المللی در این زمینه مهم خواهد بود.

منبع: لکسولوژی yon.ir/EYHHu

 انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.