۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۵۶۶ ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ دسته: کشاورزی
۰

هاشمی عضو هیات رئیسه خانه کشاورز، با انتقاد از طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سوابق قبلی وزارت بازرگانی، با تشکیل این وزارتخانه تولید فدای واردات خواهد شد. به همین منظور نیاز است تا نمایندگان مجلس مانع تفکیک بخش بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی شوند.

عطاله هاشمی عضو هیات رئیسه خانه کشاورز در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به ثمرات اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: این قانون نباید به وسیله تشکیل وزارت بازرگانی ملغی شود.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی، متولی تولید و تجارت محصولات کشاورزی بود و توانست موفقیت های بسیاری در این حوزه بدست آورد. به عنوان مثال افزایش تولید محصولات اساسی و کاهش واردات از جمله دستاوردهای مهم اجرای قانون تمرکز است که طی سال های گذشته حاصل شد.

با تشکیل وزارت بازرگانی تولید فدای واردات می‌شود

هاشمی در خصوص طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: در سال های اخیر دولت اصرار زیادی برای تشکیل این وزارتخانه دارد حال آنکه دلیل اصرارهای دولت مشخص نیست.

عضو هیات رئیسه خانه کشاورز تصریح کرد: در تمامی کشورها بخش تولید و بازرگانی در کنار یکدیگر قرار می گیرد و به هیچ عنوان متولی این دو بخش از یکدیگر جدا نیست. اتفاقا ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های تولیدی با استفاده از تجارب این کشورها انجام شد و نباید با تصمیمی شتابزده بخش تولید را فدای واردات کنیم.

به حاشیه رانده شدن کشاورزان داخلی با تشکیل وزارت بازرگانی

هاشمی با اشاره به اثرات منفی تفکیک وزارت بازرگانی گفت: با تفکیک وزارت بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی شاهد عقب گرد در بخش کشاورزی خواهیم بود و این بخش قطعا به حاشیه خواهد رفت.

این کارشناس کشاورزی تاکید کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی بازارهای داخلی برای تامین نیاز بخشی از واردکنندگان در اختیار محصولات وارداتی قرار خواهد گرفت و کشاورزان داخلی متضرر خواهند شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید به جای تشکیل وزارت بازرگانی با استفاده از ظرفیت های قانون تمرکز، نقش تشکل های کشاورزی را در امور بازاررسانی محصولات افزایش دهند تا مشکلات فعلی بازار نیز حل شود.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.