۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۳۹۸ ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک های مرکزی امارت و کره جنوبی پیمان پولی دوجانبه میان خود را با ارزش ۵.۴ میلیارد دلار تمدید نموده‌اند تا تجارت دوجانبه را با استفاده از ارزهای ملی خود انجام دهند. این اقدام علاوه بر کاهش وابستگی به دلار آمریکا، هزینه معاملات را نیز کاهش می‌دهد.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک های مرکزی امارات متحده عربی و کره جنوبی در روزهای اخیر پیمان پولی دوجانبه میان خود را تمدید کرده اند.

پیمان پولی اصلی میان دو کشور در اکتبر ۲۰۱۳ به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار (معادل ۲۰ میلیارد درهم) با هدف توسعه همکاری های مالی و تجاری میان دو کشور منعقد شده است.

تمدید پیمان پولی دوجانبه کره جنوبی و امارت به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار

توافقنامه جدیدی که اکنون میان دو کشور با هدف تمدید پیمان پولی سابق منعقد شده است، این امکان را فراهم می کند که دو کشور به میزان ۲۰ میلیارد درهم امارات یا ۶.۱ هزار میلیارد وون کره با یکدیگر مبادلات با استفاده از ارزهای ملی داشته باشند.

دوره توافقنامه پیمان پولی جدید ۳ ساله خواهد بود و از آپریل ۲۰۱۹ آغاز به کار خواهد کرد و بعد از اتمام دوره آن در صورت توافق و رضایتمندی طرفین، قابل تمدید نیز خواهد بود.

کره جنوبی در حال حاضر توافقنامه های پیمان پولی به ارزش ۱۳۲.۸ میلیارد دلار با بیش از هفت کشور از جمله چین، کانادا، سوئیس و غیره دارد. امارات متحده عربی نیز در سال های اخیر اقدام به انعقاد پیمان پولی با کشورها طرف تجاری خود از قبیل، هند، چین، پاکستان و غیره نموده است.

استفاده از ارزهای ملی هزینه معاملات بین المللی را کاهش می دهد

امارات متحده عربی دومین مقصد صادرات کره جنوبی در خاورمیانه است که معادل ۴.۵۹ میلیارد دلار به این کشور صادرات داشته است. در عین حال این کشور به ارزش ۹.۲۹ میلیارد دلار از امارات واردات داشته است که اغلب نفت خام بوده است.

در توافق مربوط به استفاده از ارزهای ملی، دو کشور پیمان پولی دوجانبه منعقد کرده اند تا در تجارت دوجانبه، اعتبارات اسنادی میان خود را به پول ملی خود گشایش نمایند.

طبق این پیمان پولی دو طرف قادر خواهند بود تا تجارت با یکدیگر را مستقیما با وون و درهم انجام دهند. لذا استفاده از دلار آمریکا در مبادلات کنار گذاشته خواهد شد. این امر باعث می شود تا هزینه های مبادلاتی تجارت میان دو کشور کاهش یابد و تجارت رقابتی تر شود.

منبع: خلیج تایمز yon.ir/xM0Be

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.