۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۰۰۹ ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ دسته: دولت و حکمرانی
۰

به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات موکب های عراقی به همراه ۴۰ کامیون حامل کمک های مردم عراق به زودی وارد کشور می شوند. این موکب ها با محوریت حشدالشعبی از مرزهای ایلام و خوزستان وارد کشور شده و به کمک سیل زدگان به ویژه در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان خواهند شتافت.

به گزارش مسیر اقتصاد حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اعلام آمادگی نیروهای عراقی برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده کشور، اظهار داشت: بعد از بیانیه سردار سلیمانی برای کمک به مردم سیل‌زده، گروه‌ها و طیف‌های عراقی به منظور حمایت و کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده کشورمان اعلام آمادگی کردند.

موکب های عراقی به زودی وارد کشور می شوند

وی از آمادگی ۲۰ موکب عراقی پشت مرزها خبر داد و افزود: این موکب‌ها با محوریت حشدالشعبی عراق منتظر ورود به ایران هستند تا از مرزهای ایلام و خوزستان وارد کشور شوند.

پلارک با بیان اینکه موکب‌های عراق پس از استقرار در شهرهای سیل ‌زده به ویژه استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان دو مأموریت را دنبال می‌کنند، خاطر نشان کرد: این موکب‌ها با ۴۰ دستگاه کامیون حامل کمک‌های مردمی عراق به ویژه کالاهای اساسی تا دو روز آینده وارد کشور می‌شوند که مهم‌ترین مأموریت آن‌ها خدمات‌دهی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به منظور امدادرسانی به سیل‌زدگان است.

نقش آفرینی حشد الشعبی در امداد رسانی به سیل زدگان

چندی پیش خبر جمع آوری کمک های مردمی به دعوت جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق در رسانه ها منتشر شده بود.[۱]

اکنون این مردم با محوریت حشدالشعبی برای کمک رسانی عازم ایران هستند. بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی، به نیروهای شبه‌ نظامی عراق گفته می‌شود که در کنار ارتش این کشور قرار دارند و با هدف مبارزه علیه داعش سازمان دهی شده‌اند.

منبع: [۱] مسیر اقتصاد، کد مطلب: ۸۶۳۱۰

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.